Regia:Sam Raimi
Roluri principale:Tobey Maguire, Kirsten Dunst
Gen:Aventuri, SF
Durata:156
Producător:Columbia Pictures
Premiera în România:04.05.2007

Orice teamă că această a doua continuare a filmului de mare succes "Omul-Păianjen" ar putea prezenta o scădere a calității se dovedește din fericire nefondată. "Omul-Păianjen 3" este unul dintre cele mai bune filme de acțiune de orice gen de la Hollywood. În deschiderea filmului, îndrăgitul nostru erou costumat, Peter Parker, alias Omul-Păianjen (Tobey Maguire), este gata să o ceară în căsătorie pe prietena lui de o viață, Mary Jane Watson (Kirsten Dunst). M.J. este pe cale să joace într-un nou muzical pe Broadway.
Peter se confruntă în continuare cu dușmănia fostului său prieten, Harry Osborn (James Franco), acesta continuând în mod nedrept să îl acuze pe Peter pentru moartea ticălosului său tată (Willem Dafoe), care de fapt s-a sinucis. O luptă în aer între cei doi se încheie cu doborârea lui Harry, care se trezește fără nici o amintire a ranchiunei sale împotriva lui Peter. Datorită amneziei în urma acestui accident, trio-ul prieteniei dintre ei se reface, în ciuda sentimentelor pe care Harry continuă să le aibă pentru M.J. Dar problemele nu se încheie aici.

La nivel personal, evoluția slabă a lui M.J. pe scenă duce la concedierea ei. Lui Peter, toată povestea cu Omul-Păianjen i se urcă la cap, lăsându-se chiar fotografiat când este sărutat de Gwen (Bryce Dallas Howard), în același fel cu capul în jos cum a fost sărutul de neuitat dintre el și M.J. Peter nu este conștient nici de faptul că a rănit-o pe M.J. și nici de umilirea ei pe plan profesional. Aroganța lui este alimentată de o substanță ciudată pe care a adus-o din neatenție în apartamentul său, și de un misterios costum negru de Om-Păianjen, care a apărut în mod magic, și care îi dă noi puteri, deși cu costul de a-și pierde bunul simț.

La Daily Bugle, cariera de început a lui Peter ca fotograf este subminată de un nou venit, Eddie Brock (Topher Grace). În cele din urmă Peter i-o plătește lui Eddie, dar actul răzbunător face ca Eddie să se transforme în înfricoșătorul Venom. Celălalt nou răufăcător cu care Peter/Omul-Păianjen trebuie să se confrunte este fostul pușcăriaș Flint Marko (Thomas Haden Church), pe care îl vedem mai întâi încercând să reînnoade relațiile cu fetița lui, în ciuda opoziției din partea înstrăinatei lui soții (Theresa Russell). Când Flint fuge de polițiști și ajunge într-un imens rezervor folosit pentru experimente fizice, moleculele lui încep să se descompună, și se transformă în Omul de nisip, capabil să ia forma unor dune mai mari sau mai mici de nisip.

Interpretările actorilor sunt remarcabil de bune. Și mai admirabilă este povestea umană impregnată cu un puternic mesaj moral. Când Peter îl omoară pe presupusul ucigaș al iubitului său unchi Ben, și cu bucurie îi spune blândei sale mătușe Mary despre moartea răufăcătorului, cuvintele ei dezaprobatoare despre răzbunare constituie un discurs puternic. În ciuda trecerii temporare a lui Peter de partea celor răi (din cauza acelui costum negru), el și celelalte personaje se comportă cu o decență mai rar întâlnită în filme. Nu doar nu există relații sexuale premaritale, dar chiar și atunci când M.J. și Harry se sărută dintr-un impuls de moment, ei regretă imediat gestul, și se despart repede.

Chiar și răufăcătorii sunt tratați cu compasiune, și iertarea joacă un rol important în finalul filmului. Unii l-ar putea considera prea lung, dar este un inconvenient mic pentru un film atât de bun, surprinzător de emoționant, cu temele lui puternice privind lupta dintre bine și rău, auto-aprecierea, iertarea și răscumpărarea. Deși filmul este clasificat pentru adulți datorită brutalității, mulți părinți l-ar putea considera acceptabil pentru adolescenții lor mai mari.

Filmul conține scene intense de acțiune violentă, câteva cuvinte necizelate, referințe la sinucidere, ușoare aluzii sexuale și un dans sugestiv. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.