The Number 23

Regia:Joel Schumacher
Roluri principale:Jim Carrey, Virginia Madsen, Logan Lerman
Gen:Dramă, Mister, Thriller
Durata:98
Premiera în România:11.05.2007

"Numărul 23" este un thriller psihologic care din păcate nu se ridică la înălțimea așteptărilor. În centrul filmului se află Walter Sparrow (Jim Carrey), care ajuns într-o librărie împreună cu soția sa, Agatha (Virginia Madsen), este incitat de un roman cu copertă uzată de culoare roșu aprins. Agatha cumpără romanul pentru soțul ei. Walter este tot mai tulburat de acțiunea polițistă referitoare la o crimă și de detectivul protagonist al romanului, Fingerling (de asemenea interpretat de Carrey), găsind în această poveste elemente care în mod straniu se potrivesc cu viața lui.

El devine paranoic și în final ajunge la nebunie, deoarece, la fel ca și dublura lui din ficțiune, devine obsedat de "enigma numărului 23", teoria potrivit căreia numărul 23 are o semnificație numerologică în natură și în evenimentele lumii. (De exemplu, fiecare părinte contribuie cu 23 de cromozomi la ADN-ul copilului lor; sângelui îi trebuie 23 de secunde ca să circule prin întregul corp omenesc; și Titanicul s-a scufundat în 15 aprilie 1912: 4 (de la luna aprilie) plus 1 plus 5 plus 1 plus 9 plus 1 plus 2 este egal cu 23). Filmul se încheie cu un citat din cartea Numerilor (capitolul 32, versetul 23, desigur): "Iar de nu veți face așa... veți suferi pedeapsa care vă va ajunge pentru păcatul vostru", care rezumă tema destinului din acest scenariu.

Filmul conține violență repetată și imagini sângeroase tulburătoare, inclusiv câteva sinucideri, și acte sexuale, precum și limbaj vulgar și necizelat. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul L - adică limitat, respectiv film problematic chiar și pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.