Roluri principale:Colin Farrell, Samuel L. Jackson, Olivier Martinez
Gen:Acțiune, Aventuri, Thriller
Durata:111
Rating:A-IV (AP-13)
Producător:Camelot Pictures, Columbia Pictures
Premiera în România:19.12.2003

Să faci ceea ce e corect nu e întotdeauna cel mai bine, mai ales când ești polițist al trupelor de elită new yorkeze S.W.A.T. (Special Weapons And Tactics) și te opui superiorilor tăi. Jim Street (Colin Farrell) a ales să fie corect: nu și-a trădat partenerul, Hondo Harrelson (Samuel Jackson), și și-a pierdut postul. Mutat disciplinar la magazia de echipamente, Jim speră să-și recâștige poziția pierdută și, o dată cu numirea unui nou comandant de echipă, primește o a doua șansă. Prima misiunea va fi însă mult mai grea decât credea: trebuie să lupte împotriva fostului partener care vrea să-l elibereze de sub escortă pe un renumit mafiot, Alex Montel (Olivier Martinez).

Filmul se bazează pe serialul american de succes cu același titlu, care a rulat prin anii 1970. Scenariul filmului respectă o regulă de aur a creării conflictului: acesta se dezvoltă între doi foarte buni prieteni care au ales la un moment dat să urmeze căi diferite. Astfel ajunge Jim să să lupte împotriva celui care i-a fost cinci ani de zile partener, împotriva aceluia lângă care a înfruntat moartea, alături de care a luptat pentru aceeași cauză. Dar dacă cei doi se ceartă în primele 5 minute ale filmului, conflictul între ei se dezvoltă de-abia în ultimele 20 de minute, când în sfârșit filmul își regăsește dinamica și forța acțiunii.

Miezul filmului îl constituie alegerea unei noi echipe de elită și pregătirea acesteia. Filmul pune astfel mai puțin preț pe acțiune cât pe educarea unei mentalități și punerea în evidență a unor valori foarte americane: de la hamburger-ul care îl mănâncă orice american adevărat, până la valorile morale ale corectitudinii, cinstei și ascultării. Echipele de elită sunt pregătite să lupte împotriva criminalilor, a mafioților dintr-o lume exterioară. Dar aceștia apar în film nesemnificativi și puternic caricaturizați cum este și marele mafiot arestat din cauza unui far care nu merge. Singurii dușmani adevărați sunt cei din interior: membrii echipelor S.W.A.T care ajung să trădeze. Cei educați să lupte ajung să lupte unii împotriva altora ca și cum lupta ar deveni propria lor capcană.

Filmul reușește astfel să plictisească, fiind un spectacol de arme pentru cei pasionați de așa ceva. Să mai spunem că în film, personajul rău este un străin (adică ne-american), drept pentru care este trimis într-o închisoare de maximă securitate fără să fi fost judecat. Scenariștii nu și-au bătut capul să găsească o explicație. Au greșit poate locația, dorind de fapt să îl trimită pe Montel în închisoarea de la Guantanamo Bay, Cuba, unde aproape șase sute de prizonieri sunt închiși, fără proces, în numele libertății.

Datorită violenței excesive și folosirii uneori a unui limbaj vulgar sau cu aluzii sexuale, Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-IV - adică pentru adulți, cu rezerve. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, filmul fiind interzis pentru copiii sub 13 ani.