Regia:Lee Tamahori
Roluri principale:Nicolas Cage, Julianne Moore, Jessica Biel
Gen:Acțiune, SF, Thriller
Durata:96
Producător:Revolution Studios
Premiera în România:11.05.2007

Ecranizarea de anul trecut după romanul "A Scanner Darkly" al lui Philip K. Dick părea a prevesti de rău pentru orice viitoare ecranizare a operelor cunoscutului scriitor al genului științifico-fantastic. Din fericire, "Capcana viitorului" - inspirat din romanul "The Golden Man" al lui Dick - reușește să fie un thriller bine tensionat în jurul unui personaj pe nume Cris (Nicolas Cage), un magician din Las Vegas care are puterea de a vedea în viitorul apropiat (doar două minute).

La începutul filmului el dezarmează un bandit care dorea să jefuiască și ucidă un casier dintr-un cazinou. Echipa de securitate crede că Cris este vinovat de asemenea și încearcă să îl prindă. Folosindu-se de puterile lui precognitive, Cris scapă de fiecare dată de urmăritori. Între timp toate acestea sunt văzute de agentul FBI Callie Ferris (Julianne Moore), care anterior a participat la scenele de magie ale lui Cris, și care, deși scenariul nu explică de unde, pare a ști de puterile extraordinare ale acestuia. Acum când niște teroriști doresc să explodeze o bombă nucleară, Callie sper să îl coopteze pe Cris pentru a afla unde anume. Cris află că este urmărit și cum crede că nu poate fi de folos datorită puterilor lui limitate, decide să fugă din oraș.

La un restaurant pe drum, Cris dă de frumoasa Liz (Jessica Biel). O apără de un abuziv ex-prieten și ajung astfel împreună. Aflăm că Liz este învățătoare la o clasă cu copii defavorizați. Când îl vede cum se comportă cu copiii, Liz rămâne impresionată, pavându-se mai mult povestea de dragoste. Între timp teroriștii află de interesul FBI în găsirea lui Cris, pentru dejucarea planurilor lor, astfel că se hotărăsc că acesta trebuie să moară. Când Cris înțelege în ce a nimerit, dorește să o scoată pe Liz din ecuație pentru ca să nu sufere. Regizorul Lee Tamahori conduce cu dibăcie filmul, în care există unele secvențe extraordinare - precum cele în care asupra lui Cris cad pietre și nu numai iar el se ferește datorită premonițiilor pe care le are.

Evident, prin natura lui, filmul nu este foarte credibil. Dar dacă trecem de elementele fantastice, luându-le ca atare, avem un decent Cris care vrea să ajute omenirea dacă se poate. Actorii mari, jocul lor, efectele speciale, toate sunt atuuri pentru un film care, cu excepția elementelor de mai jos, nu are prea mult conținut de obiectat.

Filmul conține violență cu împușcături, context premarital, unele cuvinte necizelate. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.