Regia:Roger Michell
Roluri principale:Peter O'Toole, Jodie Whittaker
Gen:Comedie, Dramă
Durata:95
Producător:Free Range Films
Premiera în România:27.04.2007

"Venus", cu acțiunea în Londra, este povestea lui Maurice (Peter O'Toole), un actor bătrân, și a nesănătoasei lui obsesii pentru Jessie (Jodie Whittaker), o tânără de clasă mijlocie ce lucrează ca îngrijitoare pentru prietenul său, stră-unchiul ei, Ian (Leslie Phillips). Maurice vrea să o educe pe Jessie și reușește, scoțând-o pentru prima oară la teatru, la muzeu, încercând să îi insufle dragostea pentru Shakespeare. În același timp el o presează să îl lase să o atingă într-o manieră senzuală.

Mai sunt apoi ture de cumpărături generoase din partea lui. La un moment dat dorește să îi ia o rochie lui Jessie, dar la casă își dă seama că nu are banii necesari. Tot el îi face rost și de un loc de muncă: ea trebuie să pozeze goală ca model pentru artiști. Pentru a o convinge, o duce la Galeriile Naționale pentru a privi la Rokeby Venus a lui Velasquez, de unde și numele pe care el i-l va da ei. Jessie răspunde amabilității lui Maurice, îi tolerează chiar parțial atenția amoroasă, dar în cele din urmă se încurcă cu un tânăr tatuat, relația terminându-se însă prost.

Scenariul lui Hanif Kureishi, pus în joc de regizorul Roger Michell, are mai multe aspecte pozitive, precum și momente de tandrețe. Distribuția britanică este deosebită de asemenea, incluzând-o pe Vanessa Redgrave ca Valerie, fosta soție a lui Maurice, și pe Richard Griffiths în rolul lui Donald. Este fără îndoială unul dintre cele mai bune roluri la bătrânețe a lui O'Toole, iar Whittaker, deși neplăcută la începutul filmului, înflorește convingător pe parcurs. Cu toate că finalul este despre iertare și răscumpărare, natura fetișistă a relației centrale, numeroasele expresii vulgare, precum și alte aspecte îl fac destul de greu de recomandat.

Filmul conține mult limbaj vulgar și blasfemii, consum de alcool și țigări, referințe la avort, sex premarital, nuditate feminină, unele scene violente. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu O - adică ofensator moral. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.