Regia:Alain Resnais
Roluri principale:Andre Dussollier, Sabine Azema, Lambert Wilson
Durata:120
Rating:A-III
Producător:Arena Films
Premiera în România:27.04.2007

Nivelul de calitate la care continuă să lucreze regizorul francez Alain Resnais ("Last Year at Marienbad" și "Hiroshima, Mon Amour"), într-o vreme când ar putea să se culce pe lauri, continuă să uimească. Ultimul său film, "Pas Sur La Bouche" ("Not on the Lips"), a fost o spumoasă adaptare după o operetă pariziană din 1920. Acum, cu filmul "Inimi", el ia piesa britanicului Alan Ayckbourn oferindu-ne o comedie dulce-amară. Este de fapt a doua adaptare după lucrarea lui Ayckbourn.

Povestea se învârte în jurul a șase personaje, toate captive ale unor vieți solitare, toate în căutarea iubirii. Agentul imobiliar Thierry (Andre Dussollier) locuiește cu sora sa Gaelle (Isabelle Carre). Fără ca el să știe, ea merge în fiecare seară la întâlniri cu bărbați pe care i-a contactat prin anunțuri, dar toate întâlnirile se termină dezamăgitor. Între timp Thierry se îndrăgostește de religioasa sa secretară (Sabine Azema), care îi propune casete video cu programe spirituale. Noaptea Charlotte are grijă de tatăl bolnav al unui barman văduv, Lionel (Pierre Arditi), al cărui client permanent este un bețiv fost militar pe nume Dan (Lambert Wilson). Relația acestuia din urmă cu frustrata Nicole (Laura Morante) este într-un derapaj evident.

Un cadru comic devine scena serioasă pentru un studiu profund al singurătății și alienării. Pe lângă regia lui Resnais, filmul datorează mult și distribuției. În mod inspirat, filmările au fost făcute într-un Paris acoperit de zăpadă. Căderea neîncetată a fulgilor de nea subliniază și mai mult solitudinea personajelor. Deși caracterul secretarei lui Thierry nu se potrivește atitudinii pioase, imperfecțiunile ei arată slăbiciunile existente la fiecare dintre noi.

Filmul conține sugerarea unor imagini pornografice, câteva expresii necizelate, consum de alcool, certuri familiale și situații premaritale cu activitate sexuală. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți.