Regia:Stephen Hopkins
Roluri principale:Hilary Swank
Gen:Horror, Thriller
Durata:96
Producător:Warner Bros.
Premiera în România:20.04.2007

De două ori câștigătoare a Oscarului, Hilary Swank a simțit probabil nevoia de spațiu înaintea unui alt rol de premiat. Rolul ales i se potrivește și de această dată ca o mănușă, deși nu este foarte inspirat. "Zece semnele rele" este un film mai mult stupid decât de speriat, Swank jucând rolul unei foste pastorițe pe nume Katherine, care și-a pierdut credința cu câțiva ani înainte, când soțul și fetița i-au fost ucise cu sălbăticie într-o misiune creștină în Sudan.

Acum profesor universitar, atee, ea călătorește prin lume pentru a demasca evenimente paranormale, după cum vedem în scenele de început ale filmului, ce se petrec într-un orășel din Chile. Întoarsă la universitate, un frumușel profesor de gramatică, Doug Blackwell (David Morrissey), din Haven, Louisiana, o imploră să investigheze fenomenele ciudate din mlaștinile zonei. Aici un apa uni râu s-a transformat în sânge, iar un copil straniu, Loren McConnell (AnnaSophia Robb), este acuzat că și-ar fi ucis în mod oribil fratele.

Deși inițial ezită să primească însărcinarea, amintirile propriei fetițe o fac să meargă după ce află că oamenii, din superstiție, ar vrea să ucidă copilul. Katherine evident nu ține cont de istericele avertizări telefonice primite de la pr. Costigan (Stephen Rea), un fost coleg din Sudan, care a avertizat-o că este în pericol. Cu Ben (Idris Elba), fostul ei student, acum coleg, ea pleacă spre Haven, unde într-adevăr râul arată ca o supă de roșii iar broaște moarte cad din cer. Ben este credincios și vede o paralelă între catastrofele din Haven și cele din Egipt, relatate de Biblie. Katherine merge însă pe mâna științei, până epuizează toate explicațiile logice.

Loren, fetița care trebuie să fie salvată, se opune empatiei maternale a lui Katherine. Apariția mamei lui Loren oferă cel mai surprinzător schimb de replici. "Ați venit aici să îmi ucideți fetița?", întreabă mama. "Nu, răspunde Katherine, asigurând-o că nu dorește să îi facă vreun rău. "De ce nu?", se miră mama. Valurile de lăcuste și scenele cu râul de sânge sunt destul de îngrozitoare, dar regizorul Stephen Hopkins evită să abuzeze de aspectul horror. "Cheia schelet", din 2005, s-a descurcat mai bine în a da fiori reci spectatorilor. Elementele religioase din "Zece semne rele" au scop pur "decorativ" în acest film.

Filmul conține scene horror, sânge, imagini cu bolnavi și morți, expresii necizelate, o blasfemie și numeroase vaci și broaște moarte. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.