Regia:Tom Tykwer
Roluri principale:Alan Rickman, Ben Whishaw
Gen:Crimă, Dramă, Thriller
Durata:147
Producător:Constantin Film Produktion
Premiera în România:30.03.2007

Unele filme sunt greu de clasificat, iar acesta se numără printre ele. E o combinație între "Frenezia" lui Alfred Hitchcock, "Mizerabilii" și "Jack Spintecătorul". "Parfumul: povestea unei crime" prezintă povestea tulburătoare și hipnotică a unui orfan din Franța secolului al XVIII-lea. Pe numele lui Jean-Baptiste Grenouille (interpretat de britanicul Ben Wishaw), tânărul bolnăvicios și abuzat are un dar extraordinar: mirosul.

El ajunge să lucreze la un faimos producător de parfurmuri, Giuseppe Baldini (Dustin Hoffman), dar, incapabil să iubească normal, devine un criminal în serie în căutarea lui de a captura mirosul tinerelor lui victime, în cele din urmă ținta sa devenind Laura (Rachel Hurd-Wood), fiica unui comerciant bogătaș, Antoine Richis (Alan Rickman), care o apără cu toate forțele. După aceasta filmul se înscrie în genul găsirea-criminalului-până-nu-lovește-din-nou.

Regizorul Tom Tykwer a adaptat pentru marele ecran un best-seller din 1985 al lui Patrick Suskind. În alte mâini poate povestea ar fi devenit mai respingătoare. Fără să justifice faptele oribile, Tykwer reușește totuși să evidențieze motivația stranie a protagonistului cu compasiune creștină (iubește păcătosul, urăște păcatul). Filmul beneficiază de o coloană sonoră deosebită, compusă de Tykwer în colaborare cu Johnny Klimek și Reinhold Heil, interpretată de Sir Simon Rattle și Filarmonica din Berlin. Rezonabil de reținut ca violență, filmul nu va fi însă digerabil pentru mulți.

Filmul conține violență aberantă, crime și sânge, nuditate parțială, erotism și un personaj eclezial nepotrivit. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul L - adică limitat, respectiv film problematic chiar și pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.