Norbit

Regia:Brian Robbins
Roluri principale:Eddie Murphy, Thandie Newton
Durata:102
Producător:Davis Entertainment
Premiera în România:30.03.2007

În "Norbit" un băiat timid (Eddie Murphy ochelarist) este crescut la un restaurant-orfelinat condus de excentricul dar atentul Mr. Wong (tot Murphy). Crește și ajunge căsătorit cu o femeie monstruos de voluminoasă pe nume Rasputia (iarăși Murphy), care, pe când erau copii, l-a salvat de niște bătăuși. Rasputia are trei matahale de frați - Big Jack (Terry Crews), Earl (Clifton Powell) și Blue (Lester "Rasta" Speight) - ce au o firmă de construcții și se ocupă cu șantajarea oamenilor.

Rasputia, care se dovedește foarte rea (Murphy o face să fie mai degrabă de speriat decât amuzantă), se încurcă cu un instructor de dans, dar se pretinde inocentă atunci când Norbit o suspectează. În cele din urmă Norbit o reîntâlnește pe dragostea din copilărie, Kate (Thandie Newton). Fără să știe, aceasta are un logodnic de asemenea rău intenționat, Deion (Cuba Gooding Jr.), care plănuiește să pună mâna cu frații lui Rasputia pe orfelinat și să îl transforme în club de striptease. Nu este greu de ghicit că pămpălăul Norbit, întărit de iubirea pentru Kate, va găsi energia să se opună abuzivei Rasputia și planurilor celorlalți.

Regizorul Brian Robbins - care a lucrat pe un scenariu scris împreună cu Murphy - oferă multe gaguri amuzante, iar capacitatea lui Murphy de a oferi trei roluri într-un film este impresionantă, dar din păcate filmul este pătat de scene vulgare. Corpul gras care îl înconjoară pe Murphy ca Rasputia este exagerat în rotunjimi, dar totuși un triumf pentru specialistul în makeup Rick Baker. În spatele vulgarităților există o inimă sensibilă în acest film, dar îți trebuie efort mare să o descoperi, să ajungi la ea.

Filmul conține mult umor necilezat, expresii vulgare și blasfemii, nuditate masculină. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.