Regia:Zack Snyder
Roluri principale:Gerard Butler, Lena Headey, Rodrigo Santoro
Gen:Acțiune, Aventuri, Dramă, Război
Durata:117
Producător:Warner Bros. Pictures
Premiera în România:23.03.2007

Fanii filmului "300 de spartani" din 1962 vor avea o total altă experiență vizionând "300 - Eroii de la Termopile". Noua repovestire este zgomotoasă și plină de violență, evocând bătălia de la Termopile (482 îC), când 300 de soldați spartani conduși de regele Leonidas (Gerard Butler) s-au luptat cu vitejie cu armata persană a lui Xerxes (Rodrigo Santoro). În cele din urmă spartanii vor fi învinși, dar eroismul lor îi va inspira pe alți greci în fața invaziilor persane.

În timpul unei întâlniri între cei doi lideri, Xerxes - ca satana ispitindu-l pe Cristos - îi oferă lui Leonidas bogății, siguranță și altele, cu o condiție: să i se închine. Evident, Leonidas refuză. Acasă, regina Gorgo de Sparta (Lena Headey) încearcă inutil să corupă un politician, Theron (Dominic West), cu influență în consiliul spartan, sperând ca acesta să trimită trupe în ajutorul soțului ei. Nici avansurile sexuale nu o ajută. Spartanii se luptă însă până la ultimul, iar filmul ne prezintă fiecare lovitură fatală pe care aceștia o primesc.

Inspirat de imaginile lui Frank Miller ("Sin City"), regizorul și co-scenaristul Zack Snyder se concentrează în special pe acțiune, după cum o dovedește dialogul simplist. Jocul actoricesc este bun. Butler - pe care vi-l amintiți poate din "Fantoma de la operă" - reușește să redea imaginea de lider puternic, iar accentul lui scoțian nu distrage prea mult. Headey are momentele ei bune, dar filmul rămâne evident dominat de bărbați. Majoritatea filmului este în tonuri sepia, șocant la început dar obositor mai apoi. Leonidas și soldații lui se confruntă cu o multitudine de arme, cu creaturi ciudate și cu mii de inamici, violența filmului fiind puțin temperată de cinematografia artistică pe alocuri.

Filmul conține multă violență și sânge, decapitări, un episod adulter, nuditate, dansuri exotice cu un sărut între persoane de același sex. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul L - adică limitat, respectiv film problematic chiar și pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.