Regia:Guillermo del Toro
Roluri principale:Maribel Verdu, Ariadna Gil
Gen:Dramă, Fantastic, Thriller, Război
Durata:112
Producător:Warner Bros. Pictures
Premiera în România:23.03.2007

Anul 2006 a fost un an de marcă pentru regizorii mexicani, două producții extraordinare fiindu-ne oferite de regizorii Alfonso Cuaron ("Copiii tatălui") și Alejandro Gonzalez Inarritu ("Babel"). Iată încă un film bine realizat: "Labirintul lui Pan" regizat de Guillermo Del Toro, o poveste pentru adulți ce se desfășoară în Spania anului 1944, având-o în centru pe Ofelia (Ivana Baquero), o nefericită fetiță de 11 ani.

Ea evadează emoțional într-un labirint magic - real sau imaginat - supravegheat de un păun (Doug Jones) și populat de spiriduși ce seamănă cu niște libelule și care îi spun să ea e o prințesă ce trebuie să îndeplinească trei sarcini pentru a-și recâștiga tronul. Existența labirintului o ajută pe micuță să supraviețuiască mariajului mamei ei bolnave și gravide, Carmen (Ariadna Gil), cu un corupt ofițer fascist, căpitanul Vidal (Sergei Lopez), ce are ca sarcină că extermine mișcarea de rezistență ajutată în secret de menajera lui, Mercedes (Maribel Verdu) - a cărei frate Pedro (Roger Casamajor) este din mișcare - și de medicul său (Alex Angulo).

Deși linia principală a povestirii este familiară prin structura ei clasică, Del Toro reușește să îi dea o nouă viață succedând cruda lume reală cu misteriosul univers paralel al fetiței, care își aruncă propria lumină asupra primului. Filmul conține teme precum sacrificiul și răscumpărarea. În ciuda eroinei tinere, "Labirintul lui Pan" - cu toată magia lui - nu este pentru tineri.

Filmul conține limbaj vulgar, câteva blasfemii, episoade violente, tortură, crime, aspecte oculte și scene cu o naștere. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.