Regia:Clint Eastwood
Roluri principale:Ryan Phillippe, Jamie Bell, Jesse Bradford
Gen:Acțiune, Dramă, Război
Durata:132
Producător:Warner Bros. Pictures
Premiera în România:16.03.2007

Puține fotografii din istoria Americii sunt mai expresive decât cea a celor șase bărbați care ridică steagul pe insula Iwo Jima din Pacific în timpul celui de-al doilea război mondial. Mulți nu cunosc însă povestea din spatele fotografiei sau a oamenilor fără față imortalizați în ea. Această poveste este spusă cu forță de regizorul Clint Eastwood în "Steaguri pline de glorie". Bazat pe cartea semnată de James Bradley - fiul unuia dintre cei șase bărbați - și Ron Powers, drama se prezintă a la "Cetățeanul Ken", James (Tom McCarthy) căutând informații despre tatăl său, John "Doc" Bradley (Ryan Phillippe), de la veteranii care au slujit alături de el. Pe acest fir se dezvoltă filmul.

Combinând scenele cu interviurile din prezent cu scene din război, filmul se centrează pe bătălia pentru insula japoneză, a cărei captură a fost cheie în victoria aliaților în Pacific. (Să ne amintim că Eastwood a regizat și filmul în oglindă, "Scrisori din Iwo Jima", care prezintă aceeași bătălie din perspectiva japoneză.) După o preinvazie ce a urmărit slăbirea apărării de pe Iwo Jima, John - care nu și-a povestit experiența de război decât înainte de moartea sa, în 1994 - se numără printre cei 30.000 de marinari care coboară pe insulă și atacă Muntele Suribachi, alături de fotograful Joe Rosenthal de la Associated Press, autorul incredibilei imagini surprinse la 23 februarie 1945. Ceilalți bărbați care au ridicat steagul sunt Rene Gagnon (Jesse Bradford), Mike Strank (Barry Pepper), Harlon Block (Benjamin Walker), Franklin Sousley (Joseph Cross) și indianul Ira Hayes (Adam Beach), a cărui viață mai apoi va fi marcată de tragedie.

Filmul dezbate și controversa în jurul identităților bărbaților din fotografie, a căror fețe nu sunt vizibile. Dintre cei șase, doar trei - John, Rene și Ira - au supraviețuit bătăliei. Fotografia care a circulat intens i-a transformat imediat în celebrități, fiind scoși de pe frontul de luptă pentru a servi în campanii de imagine care să ridice moralul trupelor. Toți trei nu se simt confortabil cu statutul de "erou", Ira retrăgându-se în băutură cu gândul la colegii care au murit și pe care îi consideră adevărații eroi. Jocul actoricesc al echipei relativ anonime este absolut superb. Cinematic, Eastwood este într-un vârf al carierei. Luptele sunt oribile în realismul lor.

Filmul conține imagini violente cu lupte, precum și mult limbaj necizelat și blasfemii. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.