Regia:John Curran
Roluri principale:Edward Norton, Naomi Watts
Gen:Dramă, Romantic
Durata:125
Producător:Warner Independent Pictures
Premiera în România:16.03.2007

"Vălul pictat" este ultima adaptare cinematografică după romanul lui W. Somerset Maugham, a cărui acțiune se desfășoară în anii 1920, în centru aflându-se bacteriologul britanic Walter Fane (Edward Norton). Acesta câștigă rapid mâna lui Kitty (Naomi Watts, pe urmele lui Greta Garbo, care a jucat în originalul din 1940), a cărei familie se teme că nu se va mărita niciodată. Walter o ia cu el în Shanghai, unde ea se plictisește rapid și ajunge să se încurce romantic cu vice-consilierul britanic Charlie Townsend (Liev Schreiber).

După ce află de infidelitatea soției, Walter se răzbună insistând ca ea să îl însoțească într-o îndepărtată zonă a Chinei în timpul unei periculoase epidemii de holeră. Ea refuză și aleargă la Charlie, sperând că acesta își va părăsi soția pentru ea. Dar Charlie o refuză. Astfel ajung într-un sat izolat Walter rece ca gheața și Kitty cea înspăimântată. În cele din urmă, în parte și datorită simpaticului Waddington (Toby Jones), care pare a vedea binele din Kitty, aceasta învață să nu mai plângă după Charlie și ajunge să se implice ca voluntară în spitalul condus de niște surori și de maica lor superioară (Diana Rigg). Walter observă rapid schimbările și răspunde la ele, în cele din urmă între cei doi aprinzându-se o iubire profundă.

Bine realizat la capitolul imagine, beneficiind de niște locații speciale, filmul lui John Curran prezintă o inteligentă poveste de iubire și în același timp o călătorie spirituală ce o va transforma complet pe eroină. Norton și Watts, precum și alții din distribuție, oferă o prestație actoricească impresionantă.

Filmul conține unele scene sexuale, nuditate parțială, adulter, imagini cu bolnavi pe moarte și câteva expresii necizelate. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.