Music and Lyrics

Regia:Marc Lawrence
Roluri principale:Drew Barrymore, Hugh Grant
Durata:104
Producător:Castle Rock Entertainment
Premiera în România:09.03.2007

"Muzica și versurile" este o comedie romantică plăcută despre Alex Fletcher (Hugh Grant), fost pop-star prin anii 1980, care speră să își relanseze cariera scriind un cântec pentru Cora Corman (Haley Bennett), o divă "cât Britney Spears și Christina Aguilera la un loc". Dacă reușește să fie ales cântecul lui, ar urma să îl cânte cu aceasta la Madison Square Garden din New York, un progres evident față de "scenele" unde cântă el acum.

El angajează pe cineva pentru versuri dar se descoperă a fi incompatibili. Atunci îi iese în cale angajata să ude florile, Sophie Fisher (Drew Barrymore), cu un talent natural pentru versuri. O implică în munca sa și, desigur, se îndrăgostesc. Dar Sophie este inițial neinteresată de colaborare, fiind într-o stare emoțională fragilă după despărțirea de fostul ei profesor, Sloan Cates (Campbell Scott). Acesta a publicat un roman de succes în care apare și ea, prezentată ca o tipă fără talent. Dincolo de o scenă din care deducem un act sexual premarital - Alex și Sophi se sărută, apoi sunt arătați a doua zi, dimineața, sub un pian, semi-îmbrăcați -, filmul regizat de Marc Lawrence este lipsit de elemente care să îl facă nerecomandabil adolescenților.

Cei doi actori ce conduc filmul sunt fermecători (Grant în special se pricepe la așa ceva, ca un alt Grant - Cary), și notabile sunt și prestațiile lui Brad Garrett în rolul managerului loial al lui Alex, și Kristen Johnston ca sora mai mare a Sophiei, care pe vremuri a fost serios îndrăgostită de Alex. Locația colorată new-york-eză este un alt plus al acestui film. Ieșind din stasul filmelor romantice, nu există conflicte între cei doi, exceptând o neînțelegere. Filmul transmite mesaje pozitive despre adevăratele valori și despre încrederea în sine, precum și unele ironii legate de industria muzicii.

Filmul conține relații sexuale premaritale neexplicite, o încăierare și câteva expresii necizelate. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.