Regia:Patrick Stettner
Roluri principale:Robin Williams, Toni Collette
Gen:Dramă, Thriller
Durata:91
Producător:IFC Films
Premiera în România:23.02.2007

Robin Williams, cărunt și cu barbă, ne oferă un rol serios și excelent în adaptarea romanului "Tales of the City" scris de Armistead Maupin, care pretinde că ar fi "inspirat după evenimente adevărate". În "Un ascultător în noapte" Williams îi dă viață personajului Gabriel Noone, gazda unei emisiuni radio. Gabriel este homosexual, fiind recent părăsit de partenerul său Jess (Bobby Cannavale).

Pentru a-l scoate din depresie, prietenul său Ashe (Joe Morton) îi dă un manuscris intitulat "Jurnalul speranței și terapiei transcendente", scris de un băiat bolnav de SIDA, pe numele lui Pete Logand (Rory Culkin), care a fost abuzat sexual de părinți și care este un fan al lui Gabriel. Acesta se împrietenește prin telefon cu băiatul de 14 ani, dar începe să se îndoiască de existența lui după ce Jess îl aude pe Pete și pe mama adoptivă a acestuia, Donna (o cameleonică Toni Collette) la telefon, observând că vocile le sună foarte asemănător. Să fie una și aceeași persoană? La urma urmelor, Ashe nu l-a întâlni niciodată pe băiat.

Gabriel refuză să creadă că povestea lui Pete este o mare minciună și astfel viața lui câștigă repede un țel: să dovedească existența băiatului. Pleacă în Wisconsin cu un plic doar, găsind-o în cele din urmă pe Donna, o femeie oarbă condusă de un câine pentru nevăzători. Între ei se formează o alianță mai ciudată, dar ea pare hotărâtă să îl oprească de la a-l întâlni pe Pete, care, afirmă ea, ar fi grav bolnav într-un spital. Gabriel este de neoprit însă, chiar dacă aceasta presupune să intre ilegal în spitalul local și să apeleze la metode neortodoxe. Filmul regizorului Patrick Stettner este în parte dramă psihologică, în parte mister, a la M. Night Shyamalan. Deși jocul actoricesc este solid, rezultatul este în final neconvingător, chiar dacă s-ar baza pe fapte reale.

Filmul conține blasfemii, limbaj necizelat, elemente sexuale, inclusiv o orgie cu nuditate parțială, scene cu violență. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul L - adică limitat, respectiv film problematic chiar și pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.