Regia:Sylvester Stallone
Roluri principale:Sylvester Stallone
Gen:Dramă, Sport
Durata:102
Producător:Revolution Studios
Premiera în România:16.02.2007

Scenaristul-regizor-vedetă Sylvester Stallone reușește un knockout emoțional cu "Rocky Balboa", al șaselea și ultimul din seria "Rocky". După câteva urmări banale, revenirea lui Stallone în ring, la 60 de ani, pare o idee năstrușnică, dacă nu comică ori patetică. Dar filmul reușește să aibă o inimă suficient de mare pentru a atrage atenția.

Cel mai bun din seria începută în 1976 și premiată cu un Oscar, acest nou capitol ni-l prezintă pe fostul campion ca pe un văduv, soția lui murind cândva în trecut de cancer. Relația sa cu fiul, Rocky Jr. (Milo Ventimiglia), nu este lipsită de probleme, acestuia fiindu-i greu să crească la umbra faimosului tată. Când nu stă la mormântul Adrianei, Rocky se ocupă de un restaurant - un fel de sanctuar închinat carierei sale din box dar și soției. Burt Young revine în rolul loialului Paulie, alături de acum mai singuraticul și mai bântuitul Rocky. "Trăiești în trecut", îi spune Paulie la un moment dat. Filmul se îndepărtează astfel de accentul pe adrenalină din ultimele filme "Rocky", concentrându-se în mod fericit pe dezvoltarea personajului principal și pe drama acestuia, ca în primul film.

Dar desigur, nu ar fi "Rocky" fără bătăi. De data aceasta Rocky revine în ring după ce un joc pe computer simulează lupta între "Italian Stallion" și Mason "The Line" Dixon (Antonio Tarver), meci virtual pe care îl câștigă Rocky. Dixon îl provoacă pe Rocky la luptă, iar acesta acceptă. Pentru aceasta trebuie însă să se antreneze serios, iar Adriana fiind dusă dintre cei vii, Rocky își găsește un sprijin moral (în mod platonic) în barmanița Marie (Geraldine Hughes), pe care a încercat să o pună pe drumul cel bun în viață în primul film. Cei care se așteaptă la un apogeu specific "Rocky" nu vor fi dezamăgiți. Și deși meciul final este scurt, rezultatul - care încheie cercul povestirii - vă va entuziasma.

Noul film ne amintește ce ne-a plăcut atât de mult la cel original. Nici ultimul nu este neapărat despre box, dar ambele se folosesc de lupta în ring ca de o metaforă pentru lupta din arena sufletului uman; să ne amintim că imaginea de deschidere în primul "Rocky" era cu fața lui Cristos - cu Rocky reprezentând spiritul uman care nu se pleacă în fața greutăților vieții. Filmele "Rocky" celebrează dorința de a învinge, dăruindu-te cu totul. Fie că sunt mesaje fizice sau spirituale, Rocky ne spune că nu contează de câte ori ești trântit la podea, ci "să continui să mergi". Poate un sfat cam răsuflat, dar adevărat.

Filmul conține câteva scene de box sângeroase și câteva expresii necizelate. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-II - adică pentru adulți și adolescenți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP - adică se recomandă acordul părinților.