Little Children

Regia:Todd Field
Roluri principale:Kate Winslet, Patrick Wilson
Gen:Crimă, Dramă, Romantic
Durata:130
Premiera în România:16.02.2007

"Copiii mici" este o poveste ce observă cu profunzime viața lui Sarah, o nefericită soție (Kate Winslet, în formă maximă), căsătorită cu un bărbat distant, Richard (Gregg Edelman), mai interesat de sexul online decât de soția sa. Din poveste mai face parte Brad (Patrick Wilson), un tată care stă acasă și a cărui soție care câștigă pâinea casei, Kathy (Jennifer Connelly), realizatoare de documentare, îl pisează să își ia un examen de avocatură și își canalizează toată afecțiunea spre băiețelul lor.

Atât Brad cât și Sarah sunt frustrați de visele neîmplinite și, asemenea majorității personajelor din film, sunt adevărații "copii" din titlul ironic. Brad, de exemplu, preferă să petreacă ore întregi privindu-i pe băieții care fac skateboarding și îi amintesc astfel de copilăria lui. La locul de joacă pentru copii, mamele așteaptă cu înfrigurare apariția zilnică a chipeșului Brad, cu fiul lui. Într-o zi, ele o provoacă pe Sarah să îi ceară numărul de telefon. Ea în schimb merge la el și în glumă îi sugerează să o sărute pentru a le șoca pe prietene. El este de acord și imediat apare atracția. Sarah și Brad se îndrăgostesc în timp și intră într-o relație adulteră.

Toate acestea au loc pe fundalul unei comunități neliniștite deoarece Ronnie (Jackie Earle Haley), condamnat pentru infracțiuni legate de sex, s-a mutat în casa mamei lui, May (Phyllis Somerville). Într-una dintre cele mai strălucitoare scene din film, Ronnie apare la o piscină cu tub pentru respirație și cu înotătoare, provocând fuga oamenilor mai ceva decât în "Fălci". Comedia neagră a regizorului și co-scenaristului Todd Field, bazată pe un roman al lui Tom Perrotta (care a co-scris scenariul) conține o combinație perfectă de actori (incluzând-o și pe Jane Adams în rolul tinerei și singuraticei fete care răspunde la un anunț pus de May în numele fiului ei). Filmul se numără printre acelea care luminează condiția umană, chiar dacă prezintă personaje cu profunde probleme de comportament, iar finalul este moral și răscumpărător. Unele imagini sexuale din film sunt probabil prelungite mai mult decât ar fi necesar.

Filmul conține unele expresii necizelate, întâlniri sexuale cu nuditate, adulter, auto-mutilare sângeroasă. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul L - adică limitat, respectiv film problematic chiar și pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.