Regia:George Lucas
Roluri principale:Ewan McGregor, Natalie Portman, Hayden Christensen
Gen:Aventuri, SF
Durata:142
Producător:Lucas Film Ltd.
Premiera în România:16.05.2002

George Lucas este un om care ține la mesajul creștin. Filmele sale din seria "Star Wars" au conținut întotdeauna parabole, explorând teme creștine în decorurile unei lumi pline de extratereștri și aflată la mii de ani de timpurile în care trăim noi. Lucas însuși recunoștea odată că celebra replică "Forța fie cu tine" "a fost modul meu de a vorbi despre spiritualitate, sau cel puțin să atrag atenția asupra aspectelor spirituale".

De la apariția primului film din serie, în 1977, Lucas și-a dezvoltat temele spirituale într-o gigantică alegorie științifico-fantastică, sprijinită tot timpul de cele mai noi mijloace de efecte speciale. Padme (Natallie Portman) is Senator pentru planeta Naboo. După o încercare de asasinare asupra ei, Obi-Wan Kenobi (Ewan McGregor) și ucenicul său Anakin Skywalker (Hayden Christensen) sunt puși să aibă grijă de ea. Obi-Wan pornește în căutarea celui care a ordonat asasinarea. Anakin o acompaniază pe Padme înapoi pe planeta ei natală. La sfârșit, Obi-Wan, Padme și Anakin se vor confrunta cu armata clonelor, Yoda (Frank Oz) și Mace Windu (Samuel L. Jackson) sosind să îi salveze în ultima clipă.

Dacă ați văzut Episodul I, atunci narațiunea filmului va fi mult mai clară și mai accesibilă pentru Dvs. În Episodul II, Lucas se concentrează mai mult asupra a ceea ce trebuie să pregătească ultimul Episod, prevăzut să apară în anii următori. Povestea acestui Episod II este o meditație despre bine și rău. Figura lui Darth Vader începe să se contureze de pe acum. Știm că Anakin Skywalker va deveni mai apoi Darth Vader, stăpânul forțelor întunericului. Este o alegorie evidentă a căderii în păcat a lui Satana.

Filmul ne arată de ce cade Anakin, de ce nu poate să trăiască în sărăcie, castitate și ascultare față de Ordinul Jedi și ce îl conduce la ură și mânie. Lucas ne spune că începutul forțelor întunericului sunt minciuna, înșelătoria și crearea de neîncredere. Această viziune este cât se poate de creștină. Lucas ne mai amintește de asemenea că chiar dacă forțele întunericului par la un moment dat mai puternice decât forțele luminii, la sfârșit va învinge dreptatea, iubirea și pacea. Cu alte cuvinte asistăm la un film-predică.

Problematic la filmele lui Lucas nu este povestea în sine, ci scenariul și regia. Dialogurile pe care el și Jonathan Hales le pune în gura actorilor lasă de dorit. Lucas este maestru desăvârșit la manipularea efectelor speciale și a personajelor virtuale, dar lasă de dorit când lucrează cu oamenii. Astfel, punctăm ca remarcabilă partea vizuală a filmului: nu numai efectele speciale, dar și decorurile și costumele sunt uimitoare. Nu lipsește umorul, prin cei doi roboți R2D2 și 3-CPO, dar nu numai. Veți sesiza probabil că acest Episod se dorește a fi și o parodie la adresa "Gladiatorului" lui Ridley Scott.

Datorită scenelor de lupte, fie ele și în viitor, sau realizate pe computer, Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-II - adică pentru adolescenți și adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP - adică se recomandă acordul părinților.