The Pursuit of Happyness

Regia:Gabriele Muccino
Roluri principale:Will Smith, Thandie Newton, Jade Christopher Syre Smith
Durata:117
Producător:Overbrook Entertainment
Premiera în România:09.02.2007

"În căutarea fericirii" este o caldă poveste, ecranizare a unei povești de succes difuzată de emisiunea ABC "20/20" acum câțiva ani. Simpaticul și chipeșul Will Smith îl interpretează pe Chris Gardner, un comerciant de produse medicale din anii 1980, din San Francisco. Acesta trebuie să vândă lunar un anumit număr de produse pentru a satisface cerințele soției lui, Linda (Thandie Newton), și ale băiatului său de cinci ani, Christopher (cu adevărat băiatul lui Smith, Jaden Christopher Syre Smith). Când începe filmul, el este însă mult sub limita minimă.

Priceput la matematică, Chris își calculează că ar fi bine să pornească pe un nou drum, cu o nouă carieră, dar Linda nu crede în el și cu lacrimi în ochi îl părăsește pentru totdeauna, lăsându-l să îl crească pe Christopher. Reușește să câștige încrederea unui director, Jay Twistle (Brian Howe), dovedindu-și măiestria la cubul Rubik, și obține un fel de post dar la care timp de șase luni nu este plătit deloc. După șase luni ar avea șansa unui post, dar doar șansa, nimic sigur. Până acolo Chris trebuie să supraviețuiască crizei financiare, evacuării din apartament și altor vicisitudini. Ajunge să își petreacă nopțile cu copilul în adăposturi pentru cei fără acoperiș, iar când acestea sunt pline, dorm pe podeaua restaurantelor publice sau în metrou.

În ciuda acestor greutăți ale lui Chris, regizorul Gabriele Muccino nu lasă filmul să devină unul întunecat, apăsat, menținându-i mereu tonul optimist. Deși cam lung și uneori cam repetitiv când vine vorba de ceea ce trebuie Chris să îndure, la finalul tunelului apare lumina. Este cu siguranță un film emoționat, care vorbește despre iubirea de tată și oferă un bun model etic, cu mici excepții, care au însă circumstanțe atenuante.

Filmul conține câteva expresii necizelate și scandal marital. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-II - adică pentru adulți și adolescenți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.