Regia:Alan Parker
Roluri principale:Kevin Spacey, Kate Winslet
Gen:Dramă, Thriller
Durata:130
Producător:Universal Pictures
Premiera în România:12.12.2003

Hollywood-ul a explorat tema pedepsei cu moartea în repetate rânduri: "Angels With Dirty Faces" (1938), "I Want To Live!" (1958), "Dead Man Walking" (1995), "The Green Mile" (1999), "True Crimes" (2000), "Monster's Ball" (2001) și "Chicago" (2002) sunt câteva dintre aceste filme. "David Gale" s-ar vrea succesorul natural al acestor filme, dintre care unele foarte bune. Dar oricât de bun ar fi subiectul, oricât de excelentă ar fi distribuția sau cât de priceput e regizorul, dacă scenariul e slab, așa este și filmul.

"David Gale" ar fi trebuit să fie exploziv. Acțiunea a fost fixată în Texas, capitala pedepsei cu moartea în Statele Unite, astfel că filmul se presupune că ar fi trebuit să fie unul dificil pentru fostul guvernator de Texas, acum președinte la Casa Albă, care, din păcate, nu vede nici o contradicție între afișatul său creștinism și cele 152 de persoane condamnate la moarte în acest stat între 1995 și 2000.

David Gale (Kavin Spacey) este un profesor de filosofie popular și foarte respectat, de la Universitatea din Texas. El este un pasionat avocat împotriva pedepsei cu moartea. Constance Hallaway (Laura Linney) este colegă a sa de la Universitate, care e alături de el în campania împotriva pedepsei capitale. Dar, într-un mod misterios, Constance este omorâtă, Gale fiind acuzat de această crimă. În așteaptarea zilei în care va primi înjecția letală, el o primește pe jurnalista Bitsey Bloom (Kate Winslet) pentru a-i acorda un interviu. El încearcă să o convingă că este inocent, iar ea va încerca sa îl salveze.

Deși faptul că filmul impune o dată limită - excutarea pedepsei cu moartea în cinci zile - aceasta nu reușește să dea suficientă tensiune filmului. Acțiunea se complică atât de mult încât pierde pe drum puterea emoțională. Scenariul, după cum spuneam mai sus, trage în jos acest film. Asistăm defapt la un amalgam a două filme distincte: un film politic și un thriller. Rezultatul este că audiența nici nu primește un mesaj politic consistent și nici nu e prinsă de intriga polițistă. În schimb filmul este caracterizat de un cinism constant.

Datorită prezentării crimei, a unor scene sexuale și datorită folosirii repetate de expresii vulgare, Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu O - adică ofensator moral. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.