Regia:Christopher Nolan
Roluri principale:Hugh Jackman, Christian Bale
Gen:Acțiune, Dramă, Fantastic
Durata:128
Producător:Newmarket Productions
Premiera în România:12.01.2007

La doar câteva săptămâni după "Ilusionistul" a apărut filmul "Prestigiul", ambele despre magicieni. Și să nu uităm de "Scoop", filmul cu Woody Allen în rolul unui scamator din zilele noastre, și care, culmea, îi include în distribuție pe doi actori din "Prestigiul": Hugh Jackman și Scarlett Johansson. 2006 a fost un an al filmelor despre magicieni!

Din păcate "Prestigiul" este mai puțin atrăgător decât celelalte filme și are o poveste atât de complicată încât va frustra spectatorul. Desfășurându-se în Anglia, filmul îi are în centru pe strălucitorul Alfred Borden (Christian Bale) și pe mai puțin priceputul dar mai dinamicul Robert Angier (Hugh Jackman). Ei sunt la început prieteni, dar după moartea accidentală a soției celui de-al doilea, Julia (Piper Perabo), în timpul unui spectacol de magie, cei doi nu se opresc din a se sabota reciproc și a-și fura secretele. Ar lua pagini să vorbim despre numeroasele răsturnări de situație.

Adaptarea regizorului Christopher Nolan după romanul lui Christopher Priest este mai mult neplăcută decât intrigantă, și în plus plictisitoare. Actorii din rolurile principale sunt fără îndoială carismatici, ajutați de Michael Caine, în rolul scamatorului pensionar care devine inginerul lui Angier; Scarlett Johansson în rolul Oliviei, asistenta de scenă a lui Angier, de care sunt îndrăgostiți amândoi; și Rebecca Hall în rolul soției lui Borden, Sarah. David Bowie îl interpretează pe inventatorul care a trăit cu adevărat, Nikola Tesla, cel care îi fabrică lui Angier mecanismele ce folosesc electricitate. Filmul nu include sex, violența este minimă iar limbajul destul de curat. Din păcate îi lipsește chiar... magia.

Filmul conține câteva scene violente, inclusiv o înecare, o sinucidere și o spânzurare, și unele expresii necizelate. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-II - adică pentru adulți și adolescenți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.