Regia:David Bowers, Sam Fell
Roluri principale:Hugh Jackman, Kate Winslet
Gen:Animație, Comedie, Familie
Durata:84
Producător:DreamWorks SKG
Premiera în România:05.01.2007

În 2006 au fost lansate mai multe excelente filme cu animația realizată pe computer, și "Aruncat la canal" este unul dintre cele mai bune. Vioaie și potrivită pentru întreaga familie, povestea îl are în centru pe Roddy St. James (voce Hugh Jackman), un șoarece animal de companie trăind "la dolce vita" în distinsul cartier Kensington din Londra. Când stăpânii lui pleacă în vacanță, viața comodă, dar singuratică, a lui Roddy este dată peste cap când șobolanul Sid (Shane Richie), care locuiește în sistemul de canalizare, apare neinvitat. Roddy vrea să alunge din casă vulgarul rozător și încearcă să îl facă să creadă că vasul de toaletă este un jacuzzi, dar Sid întoarce roata și Roddy este cel care ajunge la canal.

În aglomerata lume subterană a sistemului de canalizare al Londrei, el găsește o minimetropolă realizată din vechituri, care oglindește orașul de deasupra, având propriul Big Ben, Tower Bridge și Piccadilly Circus. Aici Roddy se întovărășește cu îndrăzneața șoricică Rita (Kate Winslet) pentru a zădărnici planul apocaliptic al mârșavului broscoi Toad (Ian McKellen), care vrea să extermine populația rozătoare din canalizare. (Ostilitatea lui vine din trauma de a fi fost înlocuit de un șoarece în poziția de animal favorit al micului pe atunci Prinț Charles.) Andy Serkis și Bill Nighy le împrumută vocile celor doi slujbași slugarnici ai lui Toad, Spike și Whitey, iar Jean Reno dă voce personajului Le Frog, vărul francez al lui Toad, venindu-i în ajutor acestuia cu banda lui de acoliți.

Scenele de acțiune sunt tensionate, în special secvența în care Roddy și Rita sunt urmăriți prin canalele subterane aflându-se la bordul ciudatei ambarcațiuni a Ritei, numită Jolly Dodger. Co-regizorii David Bowers și Sam Fell combină această energică animație cu un scenariu simplu dar inteligent și încântător, oferind în același timp mesajul călduros că, fără prieteni și familie, viața, oricât de luxoasă, este în final goală. Indiferent de vârsta pe care o aveți, puteți fi siguri că nu vă veți arunca banii la canal cu acest film.

Filmul conține puțin umor necizelat și violență animată. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-II - adică pentru adulți și adolescenți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP - adică se recomandă acordul părinților.