Regia:Alfonso Cuaron
Roluri principale:Clive Owen, Julianne Moore
Gen:Aventuri, Dramă, SF
Durata:114
Producător:Universal Pictures
Premiera în România:17.11.2006

"Copiii tatălui" este un sumbru thriller politic cu paralele cu realitatea cotidiană. O infertilitate misterioasă a sistat nașterile de copii, iar un birocrat londonez deziluzionat, Theo (jucat excelent de Clive Owen), pornește într-o cursă cu sigura femeie gravidă, Kee (Clare-Hope Ashitey), pentru a o apăra de teroriștii, autoritățile, exploziile și gloanțele ce pândesc după fiecare colț.

Adaptarea regizorului Alfonso Cuaron după romanul lui P. D. James este în mod intenționat neagră și șocantă. Secvențele cu urmăriri sunt antrenante și excelent realizate. Deși distribuția include nume mari, precum Julianne Moore în rolul lui Julian, șefa unui grup de disidenți cunoscut sub numele de Fish (și care anterior avusese un copil cu Theo); Chiwetel Ejiofor în rolul lui Luke, unul dintre acoliții ei; și Michael Caine ca Jasper, un bătrân cu părul alb, prieten al lui Theo, aparițiile lor sunt de scurtă durată în film. Atmosfera sumbră ar putea să nu fie pe gustul tuturor, deși unii vor vedea probabil unele paralele biblice cu nașterea de către Kee a "miracolului pe care îl așteaptă toată lumea", după cum spune Jasper.

Filmul conține limbaj necizelat, unele blasfemii, multă violență dar nu grafică, incluzând explozii și împușcături, o naștere de copil, nuditate parțială și folosire de droguri. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul L - adică limitat, respectiv film problematic chiar și pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.