Regia:Stefen Fangmeier
Roluri principale:Garrett Hedlund, Edward Speleers, Sienna Guillory
Gen:Acțiune, Aventuri, Fantastic
Durata:104
Producător:20th Century Fox
Premiera în România:15.12.2006

Eragon este un film destul de predictibil, o aventură fantastică pentru tineri ce se desfășoară într-o împărăție mitică, personajul central fiind un băiat de la țară pe nume Eragon (Ed Speleers), al cărui destin este să devină un Călăreț de Dragon. Acest destin băiatul îl află când, aflându-se în pădure, găsește o piatră mare albastră care se dovedește a fi de fapt un ou. Din acesta iese un drăguț dragon (generat pe computer). Dragonul crește și se dovedește a fi o ea, pe nume Saphira (voce Rachel Weisz).

După ce răii care conduc împărăția - regele Galbatorix (John Malkovich) și vrăjitorul Durza (Robert Carlyle) - l-au omorât pe unchiul care l-a crescut, Eragon își împlinește destinul ajutat de excentricul locului, Brom (un grizonat Jeremy Irons), care, vom afla pe parcurs, a fost el însuși un Călăreț de Dragon. Și cum ar putea fi o poveste fără o prințesă ce trebuie salvată? În "Eragon" poartă numele de Arya, interpretată fiind de Sienna Guillory, a cărei eleganță amintește de alte eroine epice din trecut, interpretate de Tilda Swinton și Cate Blanchett.

Scenariul lui Peter Buchman, bazat pe primul roman al trilogiei best-seller "Inheritance" a lui Christopher Paolini, etalează toate clișeurile genului, dar spre meritul său, filmul regizorului Stefan Fangmeier este plăcut ochiului, efectele speciale, precum cele implicând dragonul, fiind bine realizate. Producția asigurată de Wolf Kroeger și imagina asigurată de Hugh Johnson amintesc de "Stăpânul Inelelor". Filmul are un final care pavează calea spre continuarea trilogiei. Părinții pot fi liniștiți: deși există violență în film, este în cantități și exprimări vizuale decente; în plus nu există scene sexuale și nici expresii necizelate. Filmul este în primul rând pentru adolescenți, dar și copiii mai mici se vor bucura de el.

Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-II - adică pentru adulți și adolescenți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP - adică se recomandă acordul părinților.