RECENZII 

Recenzii filme

Povestea nativității (2006)
The Nativity Story

Regia:Catherine Hardwicke
Roluri principale:Shohreh Aghdashloo, Keisha Castle-Hughes, Oscar Isaac
Gen:Dramă
Durata:101
Rating:A-I (AP)
Producător:New Line Cinema
Premiera în România:08.12.2006
Sit oficial:http://www.thenativitystory.com/
Trailer:video
Imagini:din film
IMDB:info imdb
Spuneți părerea:despre film pe forumul catolic  NOU!!!

 

Reclame comerciale




 

Recenzie

În efortul de a ajunge la cât mai mulți, majoritatea filmelor cu teme creștine vin îmbrăcate într-un sentimentalism care uneori ratează complet adevăratul sens al sărbătorii. Dar Hollywood-ul în sfârșit nimerește ceva bine cu "Povestea nativității". De la primele note - din imnul de Advent "Vino, vino Emanuel" - spectatorul știe că este pe mâini bune.

Combinând relatările despre naștere din Evangheliile lui Matei și Luca cu tradiții apocrife și imaginația celor care au realizat filmul, povestea biblică este tratată foarte bine în repovestirea artistică, respectuoasă și caldă a regizoarei Catherine Hardwicke. Filmul se bucură și de o distribuție internațională excelentă, precum și de o realizate impresionantă ca la "Patima lui Cristos" - succesul ar trebui să fie garantat pentru acest film care, în plus, având mai puțin sânge și stârnind mai puține controverse, se adresează unei audiențe mai largi decât filmul lui Mel Gibson.

Filmat în Matera - vechiul oraș italian unde Gibson a filmat "Patima" - și Maroc, "Povestea nativității" se deschide cu viziunea paranoicului rege Irod (Ciaran Hinds), care plănuiește să ucidă toți bebelușii de sex masculin din Betleem. O altă scenă ne întoarce în trecut, când Zaharia (Stanley Townsend) află de la o voce de înger că soția sa Elisabeta (Shohreh Aghdashloo), deși în etate, va naște un fiu. În Nazaret, verișoara ei mai tânără, Maria (Keisha Castle-Hughes), o tânără de la țară - practic o copilă, trăind sub ocupația romană - este informată de părinții ei, Ana și Ioachim (Hiam Abbass și Shaun Toub), că se va mărita cu Iosif (Oscar Isaac), un dulgher. Tulburată de ideea logodnei cu un bărbat pe care nu îl cunoaște și nu îl iubește, Maria se retrage într-o pădure din apropiere unde are loc Buna Vestire, cu Alexander Siddig în rolul îngerului Gabriel care îl revelează că ea îl va naște pe Isus.

Între timp, în Persia trei magi pornesc după o stea (explicată aici ca o convergență rară între Venus, Jupiter și un alt corp astral). Ceea ce în Evanghelia lui Luca ocupă doar câteva rânduri, devine corpul filmului, Iosif și Maria pornind de la Nazaret la Betleem, înfruntând furtuni de nisip, foame și uneori chiar și hoți. De-a lungul drumului, regizoarea, presbiteriană, presară referințe la viața lui Cristos: Maria îi spală lui Iosif picioarele; Iosif este enervat de mercantilismul de la Templu; pe drum trec pe lângă o crucificare. Într-o aluzie mai simbolică, la trecerea unui râu Maria este mușcată de un șarpe, trimitere la șarpele din Eden. Deși Noul Testament este sărac în detalii despre Maria și Iosif, scenariul lui Mike Rich, creștin practicant, reușește să umple golurile rămânând fidel Scripturii.

Castle-Hughes conferă maturitate personajului, interpretând-o pe Maria cu toate neliniștile pe care oricine le-ar avea în situația ei extraordinară, având să facă față privirilor vecinilor, amenințării cu bătaia cu pietre și lipsei de încredere a propriilor ei părinți. O scenă impresionantă este cea în care Maria stă singură în noapte întrebându-se de ce a ales-o pe ea Dumnezeu. Isaac joacă de asemenea bine în rolul lui Iosif, apăsat de responsabilitate și simțindu-se prea mic pentru misiunea primită. Cât despre nașterea lui Isus, avem toate elementele: păstorii, magii... În ciuda unui aspect cam de felicitare de Crăciun, filmul evită să cadă în mult sentimentalism. De-a lungul filmului, Hardwicke nu scaldă elementul religios pentru a face povestea mai atrăgătoare pentru necredincioși, fapt demonstrat de exemplu când magii proclamă adevărul radical al întrupării spunând că copilul este "Dumnezeu întrupat".

Între elementele creștine ale filmului sunt și unele care nu sunt potrivite pentru copii (precum uciderea pruncilor nevinovați, sau travaliul dureros atât al Mariei cât și al Elisabetei). Mesajul de speranță al filmului ar trebui să rezoneze dincolo de audiența creștină, într-o lume care tânjește după pace și înțelegere. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-I - adică audiență generală. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP - adică se recomandă acordul părinților.



sursa imaginilor:
http://www.thenativitystory.com/


mai multe imagini din film



 

 

 

© 2003-2007 - ProFamilia.ro - sit recomandat de Conferinta Episcopilor Catolici din Romania
situl include materiale cu diverse drepturi de autor: va rugam să le respectati
navigarea pe acest sit presupune acordul cu conditiile de folosire