Borat! - Cultural Learnings of America for Make Benefit Glorious Nation of Kazakhstan

Regia:Larry Charles
Roluri principale:Sacha Baron Cohen
Durata:82
Producător:Gold/Miller Productions
Premiera în România:17.11.2006

NEW YORK (CNS) -- Comedianul britanic Sacha Baron Cohen, cunoscut pentru personajul principal pe care îl interpretează în emisiunea HBO "Da Ali G. Show", vine pe marele ecran în juvenila și jenanta comedie cu titlu de documentar "Borat! - Învățături din America pentru ca toata nația Kazahstanului să profite". El îl joacă pe Borat Sagdiyev, un jurnalist habarnist, anti-semit, din Kazakhstan, care vine în SUA pentru a informa despre stilul de viață al americanilor. (Este o ciudată combinație de Charlie Chaplin, Alexis d'Tocqueville și Yakov Smirnoff.)

După ce o vede pe Pamela Anderson într-un episod din "Baywatch", pe când se afla într-un hotel din New York, șovinistul Borat se îndrăgostește nebunește de ea, îmbarcându-se într-o odisee ce îl duce prin întreaga țară alături de producătorul său, Azamat (Ken Davitian), pentru a o întâlni pe actrița cu forme celebre. Unele dintre poantele filmului - multe implicând oameni reali în situații reale - sunt, trebuie să recunoaștem, amuzante. Dar în satirizarea culturii și politicii americane, orice împunsătură cu duh este înăbușită de vulgaritate, iar Cohen și regizorul Larry Charles caută să scoată râsete provocând șocuri cu scene nu de puține ori dezgustătoare.

Filmul conține scene degradante și depravate, masturbare, nuditate, limbaj excesiv de vulgar, precum și stereotipuri etnice. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu O - adică ofensator moral. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.