Regia:Ridley Scott
Roluri principale:Russell Crowe
Gen:Comedie, Dramă
Durata:
Producător:Scott Free Productions
Premiera în România:10.11.2006

"Un an bun" este o ușoară comedie romantică despre un bancher britanic absorbit de carieră, Max Skinner (Russell Crowe), care moștenește un castel dărăpănat și o podgorie în Franța, unde ca și copil și-a petrecut ceva timp cu unchiul său Henry (Albert Finney). Câteva secvențe retrospective ni-l arată pe tânărul Max (Freddie Highmore) primind de la unchiul său lecții de viață.

Max nu și-a mai văzut unchiul iubit de mai mult de zece ani, și este atât de prins de ritmul Londrei încât nu stă pe gânduri în ceea privește planurile de a vinde proprietatea și de a obține un profit considerabil. Prietenul lui cel mai bun, care este agent imobiliar, Charlie (Tom Hollander), îl îndeamnă pe Max să acționeze rapid pentru a obține cea mai bună afacere. Problema proprietății este însă complicată de o tânără americancă, Christie Roberts (Abbie Cornish), care apare și anunță că este fiica ilegitimă a unchiului. Ea vine din California și știe câte ceva despre vinuri. Va distruge ea speranțele lui Max de a obține profit din vânzare?

În mod predictabil, odată aflat în Provence, afemeiatul Max se îndrăgostește de frumoasa proprietară a cafenelei din localitate, Fanny Chenal (Marion Cottilard). Îngrijitorul podgoriei, Francis Duflot (Didier Bourdon), îi dă clar de înțeles că unchiul Henry nu ar fi dorit ca el să vândă proprietatea. O va vinde sau nu până la urmă? Cam acesta este conflictul din film. Imaginile din film contrapun lumea rece tehnologică a mediului de afaceri în care se învârte Max cu peisajul cald de la țară din Franța. Mesajul despre a învăța mai mult din a pierde decât din a câștiga constituie un alt punct pozitiv al filmului.

Filmul conține frecvente înjurături și vulgarități în conversații, o relație premaritală, și umor și aluzii vulgare. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.