Regia:Neil Marshall
Roluri principale:Shauna MacDonald, Natalie Jackson Mendoza
Gen:Acțiune, Horror, Thriller
Durata:99
Producător:Celador Films
Premiera în România:13.10.2006

Dacă gândul de a fi blocat în spații limitate vă provoacă panică și sudoare, atunci "Coborâre întunecată" nu este pentru Dvs. Cu elemente ce amintesc de seria "Alien" și de mai vechiul "Eliberarea", și superior filmului "Peștera" cu temă similară, de anul trecut, filmul regizorului britanic Neil Marshall are șase eroine, foarte aventuroase, printre ele numărându-se Sarah (Shauna Macdonald) și Beth (Alex Reid).

Pasionate de sport extrem, cele șase femei ajung în Munții Apași unde explorează un labirint al întunericului. Ca și cum aveau nevoie de o motivație în plus pentru a ieși cât mai rapid din tunelurile groazei, grupul de femei este atacat de o creatură umană oribilă - un fel de văr al lui Gollum din "Stăpânul inelelor" - care s-a adaptat vieții subterane. Și pentru ca relațiile să fie și între femei tensionate, Sarah începe să suspecteze că Juno (Natalie Mendoza), femeia dominantă a grupului, a fost încurcată cu soțul ei - care a murit, alături de fiica lui Sarah, într-un oribil accident de mașină la începutul filmului.

Luminat aproape în exclusivitate de lanterne și luminătoare cu flacără, ceea ce începe ca un film horror ce insuflă claustrofobia și teama că vei muri îngropat, devine pe parcurs un banal film cu moștri. Filmul conține violență gratuită, ucideri, accident de mașină, multe expresii vulgare. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu O - adică ofensator moral. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.