Avionul cu șerpi (2006)
Snakes on a Plane

Regia:David R. Ellis
Roluri principale:Samuel L. Jackson
Gen:Acțiune, Thriller
Premiera în România:06.10.2006

"Avionul cu șerpi": ce poate fi mai rău decât ca în timpul unui zbor cu avionul să nu ai unde să te retragi din fața a sute de șerpi veninoși? Unul dintre pasagerii acestui zbor, "vinovatul" de situație, este Sean Jones (Nathan Phillips), martorul unei violente crime ce a avut loc în Hawaii. El trebuie să meargă la Los Angeles cu agentul FBI Neville Flynn (Samuel L. Jackson), deși ideea nu îi surâde, știind că unii doresc lichidarea lui.

Tocmai pentru a scăpa de Jones, de mărturia lui, avionul cu care se deplasează în SUA a fost "dotat" cu sute de șerpi veninoși, a căror eliberare provoacă o panică uriașă. Thriller-ul de clasă inferioară al regizorului David R. Ellis este foarte improbabil, și este de mirare cum distribuția capabilă de mai mult - să îi amintim pe Julianna Margulies ca însoțitoarea de zbor Claire, Rachel Blanchard în rolul fetei bogate iubitoare de câini Mercedes, și Bobby Cannavale în rolul agentului FBI Hank Harris - poate să rostească unele replici fără să pufnească în râs. Cu toată originalitatea scenariului, acesta, ca și întregul film, este stupid.

Inițial se pare că filmul a fost gândit pentru un rating AP-13, dar apoi producătorii s-au hotărât să adauge unele scene pentru publicul adult. Dihotomia este foarte evidentă pentru că în timp ce atacurile șerpilor sunt în genul filmelor de groază din anii '50, violența fiind onorabil controlată, înjurăturile și elementele sexuale sunt gratuite și regretabile.

Filmul conține frecvent limbaj vulgar, blasfemii, scene sexuale cu nuditate în partea de sus, folosire de droguri, tensiune intensă, crimă... Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu O - adică ofensator moral. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.