Regia:Clark Johnson
Roluri principale:Michael Douglas, Eva Longoria, Kiefer Sutherland
Gen:Dramă, Thriller
Durata:108
Producător:20th Century Fox
Premiera în România:29.09.2006

Kiefer Sutherland, în serialul "24", are nevoie de 24 de ore pentru a rezolva amenințările la adresa securității naționale. Acum, în "Santinela", are mai puțin de două ore. Regizat de Clark Johnson, acest thriller-ul politic este un fel de bonus al serialului amintit, combinat cu elemente din "Fugarul" și "În bătaia puștii". Schimbând agențiile (acum face parte din Serviciile Secrete, nu din Unitatea Antiteroristă, ca în serial), Sutherland îl interpretează pe David Breckinridge, agentul care investighează uciderea unui coleg. Respectivul coleg tocmai urma să divulge un complot avându-l ca țintă pe chiar președintele SUA (David Rasche).

Se presupune că ar fi vreun trădător în agenție, astfel că toți membri sunt supuși testelor cu poligraful, suspiciuni apărând în cazul mentorului lui Breckinridge, Pete Garrison (Michael Douglas), un veteran încărunțit, care, în film, a încasat un glonț pentru a-l salva în 1981 pe președintele Ronald Reagan. Detectorul de minciuni spune că Garrison ascunde ceva, și de fapt nervozitatea lui este cât se poate de justificată: cineva îl șantajează cu fotografii despre legătura lui cu prima doamnă a țării (Kim Basinger). Acuzat de trădare, Garrison fuge pentru a-și spăla numele și pentru a afla în timp util cine este adevăratul trădător. În film mai apare și o tânără de curând ieșită de pe băncile școlii de agenți, Jill Marin (Eva Longoria), care face echipă cu Breckinridge în urmărirea lui Garrison.

Plin de răsturnări, "Santinela" reușește să mențină o balanță frumoasă între mister inteligent și film de acțiune, cu unele scene de urmărire bine realizate. Douglas este credibil în rolul său. Prestația lui Sutherland este de asemenea solidă. Longoria are rol doar decorativ, în timp ce Basinger este utilizată sub talentul ei. Violența este ținută la un nivel acceptabil. Scenariul, deși inteligent, nu unește toate piesele puzzle-ului. Rămân detalii "minore" neexplicate: De ce încearcă cei răi să îl ucidă pe președinte? De ce, dacă au un om în interior, mai au nevoie de Garrison? De fapt central în film nu este atât complotul împotriva președintelui, cât cursa de-a șoarecele și pisica dintre Garrison și Breckinridge.

Filmul conține violență, împușcături, o relație adulteră și câteva expresii necizelate și blasfemii. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.