You, Me and Dupree

Regia:Anthony Russo, Joe Russo
Roluri principale:Kate Hudson, Owen Wilson, Matt Dillon
Durata:108
Producător:Universal Pictures
Premiera în România:29.09.2006

Știți cum se spune că trei înseamnă deja o mulțime. Acest film o demonstrează cu vârf și îndesat! La început îi cunoaștem pe Carl Peterson (Matt Dillon) și pe Molly (Kate Hudson), aflați în pragul căsătoriei. Ea este profesoară, fiica unui afacerist impunător, dl. Thompson (Michael Douglas). Carl lucrează la firma dl. Thompson, noua postură de ginere aducându-i o treaptă mai bună în firmă și verdele pentru un proiect personal. Cel mai bun prieten al lui Carl este iresponabilul și imaturul Randolph Dupree (Owen Wilson).

La puțin timp după nunta din Hawaii, Dupree îi dezvăluie lui Carl că a rămas fără slujbă, casă și mașină, astfel că acesta din urmă se simte obligat să își ia prietenul acasă, spre nemulțumirea altfel amabilei Molly. Ce face Dupree? Adaugă la programul de canale tv și HBO-ul, le schimbă mesajul de la robotul telefonic, doarme gol și intră peste tinerii însurăței în dormitor pentru a le folosi baia. Situația devine cu atât mai stresantă pentru Carl, cu cât nici un socrul nu se înțelege bine. Acesta dorește ca fiica lui să nu i-a numele soțului, și mai mult, îi recomandă lui Carl să facă vasectomie.

Dupree promite să caute rapid o slujbă, dar mai mult este văzut afară, jucându-se cu copiii din cartier. Punctul pe i este pus într-o seară când Dupree, după o încinsă întâlnire (nefilmată, doar sugerată) cu o bibliotecară, incendiază casa care l-a găzduit deja prea mult timp. Lui Dupree i se cere să părăsească locuința, dar după câteva ore Carl și Molly, mergând prin oraș cu mașina, îl găsesc stând patetic la o margine de drum, pe o ploaie cumplită. Așa că Dupree revine "acasă". Doar că de acum încolo se va dovedi cumva - veți vedea cum - folositor.

Comedia regizorilor Anthony și Joe Russo pornește cumva iritant și neverosimil (de mult ar fi trebuit Dupree zburat afară!), dar pe parcurs filmul devine antrenant. Dupree dovedește că are talent la gătit (pe lângă pasiunea pentru poezie), și treptat ne devine mai simpatic. Dar cu cât el devine mai simpatic, Carl devine mai antipatic, un urâcios adevărat - dar îl înțelegem de ce. Wilson, Dillon și Hudson joacă excelent, mai ales din momentul în care scenariul predictibil dar cald al lui Michael Le Sieur le dă ceva de făcut, după măsura talentului lor. Elementele vulgare sunt inutile, dar oricum mult mai palide decât în majoritatea filmelor de acest gen. Filmul susține valori precum solidaritatea, iubirea, căsătoria, prietenia, fapt de apreciat.

Filmul conține unele blasfemii, limbaj necizelat, situații sexuale, nuditate parțială, referire la droguri. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul L - adică limitat, respectiv film problematic chiar și pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, filmul fiind interzis pentru copiii sub 13 ani.