Stuart Little 2

Regia:Rob Minkoff
Roluri principale:Michael J. Fox, Geena Davis, Nathan Lane
Durata:77
Producător:Columbia Pictures
Premiera în România:06.09.2002

Pe Little Stuart îl știți deja din prima parte. Este un șoricel adoptat, pe care părinții (Geena Davis and Hugh Laurie) și copilul lor George (Jonathan Lipnicki) îl consideră ca pe un băiat normal. El încearcă să ducă o viață normală, dificilă din cauza dimensiunii lui, dar și a motanului Snowbell (voce Nathan Lane). Cum fratele lui se joacă tot mai mult cu băieții de la școală, Stuart se simte cam singur.

Nu pentru mult timp, căci în acest film el are o prietenă, în persoana unei vrăbiuțe pe nume Margalo (voce Melanie Griffith). Ea îi cade în mașină, fiind (aparent) rănită. Stuart o primește cu brațele deschise, fără să știe povestea ei. Margalo este însă în cârdășie cu vulturul Falcon (voce James Woods), dar mai mult din presiune decât din proprie voință. Margalo se schimbă, și desigur nu lipsesc incidentele și șocul adevărului. Ea va ajunge în final să fie sechestrată de vultur, ceea ce declanșează operațiunea de salvare. O aventură incredibilă dacă ținem cont că vrăbiuța va fi salvată de coaliția șoarece-pisică (Stuart-Snowbell).

Filmul este foarte bine realizat, grafica pe computer fiind excelent îmbinată cu filmările clasice. Coloana sonoră, în special piesa principală interpretată de Celine Dion, vine bine cu filmul, întărindu-i valoarea. Per ansamblu este un spectacol frumos, în care sunt atinse multe teme, precum prietenia, optimismul, curajul, iertarea. Copiii vor avea ce să învețe de la acest film. Iar dacă nu aveți copii, nu ezitați: filmul va fi o încântare și pentru Dvs.

Datorită unor scene mai violente și a unor expresii dure, Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-II - adică pentru adolescenți și adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP - adică se recomandă acordul părinților.