Regia:Gil Kenan
Roluri principale:Mitchel Musso, Sam Lerner, Spencer Locke
Gen:Aventuri, Animație, Comedie
Durata:90
Producător:Sony Pictures Animation
Premiera în România:22.09.2006

Animația pe computer "Casa e un monstru!" - o macabră poveste scornită de mințile creatoare ale producătorilor executivi Robert Zemeckis și Steven Spielberg - nu este pentru cei mici, mai ales pentru cei slabi de inimă! Folosindu-se de tehnica de animație prin capturarea mișcărilor unor persoane reale, transpuse apoi în animație, ca în "Polar Express" (Zemeckis), regizorul Gil Kenan pătrunde în coșmarurile copilăriei fiecăruia, invitând spectatorii la o cursă nebună în care întunericul și groaza întind mâinile să te prindă în orice moment.

Și totuși, în marea lui parte, filmul este mai mult amuzant decât înfricoșător. Acțiunea se desfășoară în ajunul Halloween-ului, într-un cartier în care locuiesc doi buni prieteni: DJ (Mitchel Musso) și Chowder (Sam Lerner). Acestora li se adaugă în curând Jenny (Spencer Locke), trioul de copii pornind să investigheze evenimentele stranii legate de casa de peste drum de DJ. Respectiva casă pare o gaură neagră, pe care lângă orice se apropie prea mult - jucărie, animal, chiar om - dispare pentru totdeauna. Când DJ se aventurează să recupereze mingea de baschet a prietenului său, proprietarul casei, dl. Nebbercracker (Steve Buscemi), iese la ei, dar în cearta care urmează face un atac de cord. Proprietarul este dus (la morgă, la spital, nu știm), casa rămasă singură (oare?) dezlănțuindu-se acum, copiii fiind singurii care știu cum să o biruie.

Figurile nervoase ale casei sunt împrumutate, prin tehnica amintită mai sus, de cunoscuta actriță Kathleen Turner. Scenele de groază și suspansul sunt la cote nepotrivite pentru mai micii spectatori. Printre puținele lucruri de obiectat filmului ar fi scenele care îl implică pe ciudatul prieten (Jason Lee) al tinerei "dădace" (Maggie Gyllenhaal) a lui DJ. Din fericire povestea de groază are în spate o istorie plină de sentiment, spectatorii descoperind în final că dl. Nebbercracker nu este atât rău cât mai degrabă neînțeles de ceilalți. Și cum putea lipsi și puțină romanță, ca la vârsta copilăriei, cu primul sărut.

Filmul conține unele imagini înfricoșătoare, și unele expresii și glume cam nepotrivite. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-II - adică pentru adulți și adolescenți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP - adică se recomandă acordul părinților.