My Super Ex-Girlfriend

Regia:Ivan Reitman
Roluri principale:Uma Thurman, Luke Wilson
Durata:96
Producător:20th Century Fox
Premiera în România:15.09.2006

Cum este oare să ai ca prietenă o ființă supra-puternică și... să o părăsești? Cam aceasta ar fi premisa filmului "Fosta mea Super-Gagică". Într-o zi, pe când era în metro, arhitectul new-york-ez Matt Saunders (Luke Wilson), părăsit recent de iubită, la sfatul prietenului său, Vaughn Haige (Rainn Wilson), îi propune unei ochelariste ce lucrează la niște galerii de artă, Jenny Johnson (Uma Thurman), să accepte o întâlnire. Ea îl refuză, dar când un hoț îi fură geanta iar Matt face tot ce poate pentru a o recupera, Jenny se înmoaie.

Matt nu are habar că sub hainele iubitei lui se ascunde o super-eroină cu puteri cam ca ale lui Superman, dar va afla în curând. Relația fizică dintre ei este mai degrabă plictisitoare pentru Matt, chiar dacă unele întâlniri de acest gen au loc în aer (nu există nuditate în nici una dintre aceste scene, dar sunt oricum nepotrivite pentru un film cu pretenție de AP-13). Mai există în film un personaj important (negativ): profesorul Bedlam (Eddie Izzard), care are motivele lui să rupă relația dintre cei doi - el și cu Jenny au fost iubiți în școală. Dar legătura dintre cei doi avansează în ciuda eforturilor lui, până când Jenny devine geloasă pe o colegă a lui Matt, Hannah (Anna Faris), cu care relația lui este, la început cel puțin, platonică. Gelozia lui Jenny devine în curând furie oarbă când interpretează greșit o îmbrățișare inocentă dintre Matt și Hannah. Atunci când Matt încearcă să pună capăt relației cu Jenny, aceasta își dezlănțuie puterile speciale împotriva lui. Printre tentativele ei răzbunătoare se numără și aruncarea unui rechin uriaș pe geamul apartamentului lui Matt.

Ivan Retiman a regizat bine acest film, iar distribuția este bine aleasă (Thurman și Wilson sunt amuzanți în rolurile lor), dar marea parte a scenariului lui Don Payne este slab, multe gaguri fiind inutil de vulgare. Wanda Sykes adaugă culoare filmului ca șefă a lui Matt, dar Vaughn este enervant, respingător și sursa a unora dintre replicile cele mai vulgare din film. Ca în multe dintre filmele actuale, deși lucrurile în film se sfârșesc cumva moral, acest fapt nu șterge obsesia pentru sex și umor de un gust îndoielnic, ceea ce inevitabil fac filmul nepotrivit pentru mulți.

Filmul conține situații sexuale premaritale neexplicite, limbaj necizelat, câteva blasfemii, violență și remarci sexiste. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul L - adică limitat, respectiv film problematic chiar și pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, filmul fiind interzis pentru copiii sub 13 ani.