Regia:David Slade
Roluri principale:Ellen Page, Patrick Wilson
Gen:Dramă, Thriller
Durata:103
Producător:Vulcan Productions
Premiera în România:15.09.2006

"Capcană fatală" este un thriller despre o elevă de 14 ani, Hayley (Ellen Page), care alege să înfrunte un fotograf de modă, Jeff (Patrick Wilson), un pervers pe care îl întâlnește pe internet. Ea este convinsă că el este un ucigaș pedofil - deși vina lui rămâne ambiguă - ademenindu-l într-o cursă psihologică ținta finală fiind răzbunarea.

Filmul pornește deci de la un presupus maniac sexual în căutare de fete, dar pe parcurs spectatorii sunt conduși astfel încât să țină tot mai mult cu molestatorul de copii, și nu cu "victima". Filmul regizat de David Slade începe ca o poveste intrigantă, ca un semnal de alarmă. Producătorul David Higgins a mărturisit că ideea filmului i-a venit după ce a citit despre niște cazuri reale din Japonia, unde niște eleve s-au răzbunat pe câțiva bărbați care căutau fete prin intermediul internetului. Din păcate, cu tot jocul actoricesc solid, filmul își pierde substanța repede, nereușind să spună ceva, să se constituie într-o meditație serioasă, moralitatea lui fiind cu atât mai contestabilă cu cât linia de demarcație dintre "victimă" și "atacator" este spălăcită. "Capcană fatală" se dovedește un film capcană ce este mai bine să fie evitat.

Filmul conține scene cu brutalitate și tortură, inclusiv o scenă de castrare, o sinucidere, situații sexuale cu o minoră, beție, pedofilie, mult limbaj vulgar. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu O - adică ofensator moral. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.