Regia:Gore Verbinski
Roluri principale:Johnny Depp, Orlando Bloom, Keira Knightley
Gen:Acțiune, Aventuri, Comedie
Durata:150
Producător:Jerry Bruckheimer Films, Walt Disney Pictures
Premiera în România:25.08.2006

Regizorul Gore Verbinski, care a reușit să ofere hitul anului 2003 "Pirații din Caraibe: Blestemul perlei negre", revine cu continuarea aventurii în "Pirații din Caraibe: Cufărul omului mort". Pentru o continuare, noul film se ridică dacă nu depășește nivelul predecesorului, având toate ingredientele așteptate: acțiune, aventură, spectacol, comedie și puțin romantism. Dar mai important, îl are din nou pe Johnny Depp, care încă o dată fură întreg filmul cu rolul său de măscărici bețiv. Prima apariție a lui în acest film este una dintre cele mai bune intrări văzute vreodată.

Căpitanul Jack Sparrow (Johnny Depp) se află din nou într-o mare de probleme supranaturale, încercând să găsească o cale de ieșire din pactul faustian încheiat cu legendarul Davy Jones (Bill Nighy) și căpitanul corabiei-fantomă The Flying Dutchman (Olandezul Zburător). Orlando Bloom și Keira Knightley se reîntorc în rolurile lui Will Turner și în curând soția sa Elizabeth Swann, care înainte de însurătoare sunt arestați de birocratul britanic și vânătorul de pirați Lord Cutler Beckett (Tom Hollander), care îl vrea pe Sparrow. Cu toții sfârșesc în a căuta același obiect: cufărul lui Jones, conținutul acestuia făcându-l pe posesor stăpânul apelor.

De-a lungul aventurii există unele momente mai întunecate și elemente supranaturale înfricoșătoare ce fac ca filmul să nu poată fi categorisit cu A-I. Există de asemenea unele scene cu un monstru marin cu tentacule - generat pe computer - care pot fi prea groaznice pentru unii. Povestea și personajele au tot atâta carne cât un picior de lemn, dar scheletul filmului plutește datorită regiei, efectelor vizuale, machiajului, jocului actoricesc solid inclusiv în rândul personajelor secundare, precum și numeroaselor scene amuzante. Filmul este cam lung, dar dacă primul nu v-a speriat, ci v-a plăcut, atunci îmbarcați-vă cu curaj: la bord e distracție!

Filmul conține numeroase scene violente, o decapitare și execuții neexplicite, unele imagini înfricoșătoare, efecte paranormale, voodoo, umor necizelat. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-II - adică pentru adulți și adolescenți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.