Proof of Life

Regia:Taylor Hackford
Roluri principale:Russell Crowe, Meg Ryan
Durata:135
Producător:Warner Bros.
Premiera în România:13.04.2001

În lume, tot mai mulți directori de companii internaționale sunt răpiți pentru câștigurile obținute din răscumpărare. Este o industrie, care la rândul ei a generat o altă industrie, cea a negociatorilor pentru răscumpărări. Din aceasta din urmă face parte și Terry Thorne (Russell Crowe), expert în K&R (Kidnap & Ransom - Răpire și răscumpărare), care o ajută pe Alice (Meg Ryan) să își vadă înapoi soțul răpit, Peter Bowman (David Morse).

Acțiunea are loc undeva în America Latină, unde Alice își urmează din nou soțul, al cărui serviciu i-a purtat deja prin aproape toate colțurile lumii. Alice a pierdut o sarcină, și este încă marcată de aceasta. Peter are probleme de servici, compania lui fiind pe cale să dispară pentru a face loc alteia mai puternice. În acest context neplăcut, când cei doi tocmai se certaseră, are loc răpirea lui Peter. Pentru recuperarea lui se oferă cea mai bună firmă de K&R, prin cel mai bun om al ei, Terry. Acesta conduce negocierile cu un anume Marco, reducând suma de la trei milioane de dolari la o sumă mai "acceptabilă". În final însă, povestea se complică, Peter are o tentativă de evadare, și ultima soluție este alcătuirea unui commando. Astfel, finalul filmului oferă și acțiune, violență, explozii și happy-ending.

Interesant, Peter este răpit pentru că s-a abătut de la drumul lui clasic spre servici din cauza unei procesiuni religioase în care putem vedea o statuie în dimensiune naturală a lui Isus. Procesiunea religioasă pare a fi deci vinovata de răpire: dacă nu ar fi ocupat strada, Peter ar fi ajuns ca de obicei la servici, fără să se abată pe drumul lateral de unde a fost răpit. Mai apoi, Alice, vorbind cu Terry, afirmă categoric: lucrurile în viață nu se petrec cu vreun sens, se petrec doar. Nu acesta este însă mesajul filmului. Întreaga experiență a răpirii îi fortifică pe cei doi, legătura dintre soți se întărește în ciuda distanței care îi separă. Am putea spune în final că procesiunea religioasă chiar este vinovată de răpire, că în planul lui Dumnezeu toate au sens, că răpirea a fost răul care le-a adus apoi binele mai mare.

Datorită scenelor de violență și folosirii unui limbaj vulgar, Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.