Regia:Alejandro Agresti
Roluri principale:Keanu Reeves, Sandra Bullock
Gen:Dramă, Romantic
Durata:105
Producător:Warner Bros.
Premiera în România:18.08.2006

Vedetele filmului "Speed" din 1994 se reunesc în acest film romantic, care numai în viteză nu se desfășoară. "Casa de pe lac" este o lentă poveste de iubire, neobișnuită prin desfășurarea ei. Dr. Kate Forster (Sandra Bullock) se mută dintr-o casă feerică, aflată lângă un lac, pentru a lucra la un spital din Chicago. Înainte lasă însă un bilet pentru viitorul locatar, cerându-i să îi trimită la noua adresa corespondența ce va mai veni pentru ea.

Noul locatar se dovedește a fi arhitectul Alex Wyler (Keanu Reeves), care este uimit de bilețel, considerându-se a fi primul locuitor al casei. În plus nu înțelege despre ce scrie Kate - precum despre urmele de labe de câine pe podea - pentru că se referă la evenimente neîntâmplate încă. Cei doi încep să corespondeze până când își dau seama că trăiesc în momente diferite ale timpului: Kate în prezent iar Alex cu doi ani mai înainte. Cu o surprinzătoare ușurință cei doi acceptă ciudata călătorie în timp a corespondenței lor, și continuă să își scrie reciproc, îndrăgostindu-se.

Dar amândoi sunt la răscruci de drum în viață: Kate își începe o nouă carieră la spitalul unde lucrează cu dr. Anna Klyczynski (Shohreh Aghdashloo), iar Alex caută să se înțeleagă cu tatăl său cel înstrăinat, Simon (Christopher Plummer), pe care cariera l-a ținut departe de familie, iar acum are probleme serioase cu inima. De fapt casa de pe lac a fost proiectată de Simon. Kate a avut un logodnic, Morgan (Dylan Walsh), de care s-a despărțit după ce acesta a surprins-o sărutând un străin la o petrecere surpriză pentru ea. Spre mirarea lui Kate, în final își amintește că numele acelui om era Alex.

Iubirea este evident tema centrală a filmului, acesta semănând cu alte producții fantastice precum "A Portrait of Jennie", "Somewhere in Time" sau "Kate and Leopold". Dar aici personajele nu își părăsesc niciodată timpul în care trăiesc, excepție când corespondează. Regizorul Alejandro Agresti se folosește în unele scene de împărțirea ecranului, astfel că personajele își vorbesc unul altuia, dar clar în lumi diferite. Ei au același câine, mai întâi în grija lui Alex și mai apoi (sau mai înainte?) în grija lui Kate. V-ați putea întreba "ei bine și de ce nu..." iar filmul vă va oferi tot felul de motive pentru a ține întâlnirea lor departe.

În timp ce filmul nu reușește să stea prea bine în picioare, fantezia este totuși o adaptare inteligentă a scriitorului David Auburn (autorul și la "Proof" - "Dovada") după un film sud coreean din 2000, "Il Mare"; actorii principali sunt la înălțime; iar povestea a două persoane nefericite care încearcă să găsească fericirea împreună este emoționantă, chiar dacă uneori neclară. Filmul conține surprinzător de puține elemente criticabile, printre care un accident de trafic scurt dar violent. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-II - adică pentru adulți și adolescenți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP - adică se recomandă acordul părinților.