The Thing About My Folks

Regia:Raymond De Felitta
Roluri principale:Peter Falk, Paul Reiser
Durata:96
Producător:Outlaw Productions
Premiera în România:28.07.2006

Iată un film cu o inimă frumoasă, ce îi oferă lui Peter Falk o minunată ocazie pentru o interpretare emoționantă la vârsta sa venerabilă, dar din păcate în final "Cum stă treaba cu ai mei" este prea puțin dramatic și nu foarte convingător în relația tată-fiu pe care o prezintă.

Sam Kleinman (Peter Falk), tată irascibil, se găsește deodată și în mod misterios în situația de a fi părăsit de soția sa, Muriel (Olympia Dukakis), prezentându-se stupefiat la ușa fiului său, Ben (Paul Reiser). Acesta își lasă soția (Elizabeth Perkins) și cele două fete în New York, pornind cu bătrânul său tată într-o călătorie de-a lungul căreia asistă la un joc de baseball, joacă biliard, provoacă o bătaie într-un bar, cinează cu o mamă și o fiică și admiră constelații. De-a lungul tuturor acestor evenimente, trecutul este dezvelit iar cei doi ajung să înțeleagă mai bine relația lor din prezent.

Aproape de începutul călătoriei lor, Ben scoate la iveală o scrisoare niciodată expediată pe care a furat-o dintr-o haină a mamei lui. În acea scrisoare Muriel enumera insensibilitățile arătate ei de Sam, anunțându-l că are de gând să îl părăsească. Nu a făcut-o atunci, dar motivele amintite în scrisoarea veche de decenii (în principal legate de atenția mai mare acordată de Sam locului de muncă și mai puțin ei) par a explica despărțirea ce plutește astăzi la orizont. Filmul sentimental al regizorului Raymond De Felitta conține fără îndoială multe adevăruri la care vor subscrie spectatorii, dar în ciuda interpretărilor bune - inclusiv a lui Dukakis, deși apare târziu în film - și a unor momente impresionante, filmul nu reușește să fie extraordinar în special din cauza scenariului.

Filmul conține blasfemii, limbaj și umor crud, un episod violent și situații sexuale. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul L - adică limitat, respectiv film problematic chiar și pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, filmul fiind interzis pentru copiii sub 13 ani.