The Break-Up

Regia:Peyton Reed
Roluri principale:Jennifer Aniston, Vince Vaughn
Durata:106
Producător:Universal Pictures
Premiera în România:21.07.2006

În ciuda relației care există între cei doi actori în realitate, am putea ajunge să ne întrebăm cum au ajuns să fie împreună personajele interpretate de Jennifer Aniston și Vince Vaughn în "Despărțiți dar împreună". Filmul este o comedie romantică ce prezintă deteriorarea relației dintre o asistentă la o galerie de artă, Brooke Meyers (Jennifer Aniston), și Gary Grobowski (Vince Vaughn), care are o afacere împreună cu frații săi. Ei se întâlnesc la un meci de baseball, la care stau la câteva locuri distanță unul de celălalt. Deși replicile pentru agățat ale lui Gary șchioapătă, Brooke se îndrăgostește de el, și vedem în secvența de început a filmului, prin intermediul fotografiilor, cum a decurs perioada lor de curtare. Ceva mai multe detalii din această perioadă ar face poate mai plauzibile dificultățile lor de mai apoi.

Odată ce filmul începe cu adevărat, îi găsim locuind împreună într-un apartament foarte luxos; Brooke pregătește o cină la care vor veni familiile fiecăruia, iar Gary, prototipul nepăsătorului, dorește doar să se uite la un meci de baseball. După o cină tensionată, Brooke îi reproșează felul egoist de a fi, și îi spune mai mult sau mai puțin clar că vrea să pună capăt relației. Dar deoarece amândoi sunt proprietarii locuinței, continuă să locuiască împreună, înțepându-se unul pe celălalt, și încercând fiecare să fie deasupra celuilalt. Brooke încearcă să îl facă pe Gary gelos aducând în casă așa-ziși pretendenți, iar Gary transformă tot mai mult apartamentul lor într-unul de burlac. Fiecare dintre ei primește sfaturi îndoielnice de la cei apropiați.

Personajul Gary este atât de nesimțit și necioplit, iar Brooke atât de vulnerabilă și de deschisă, încât este greu să nu fi de partea ei pe parcursul la aproape întreaga poveste. Poți să îți dai seama că Gary va deveni până la sfârșitul filmului o persoană mai bine simțită, dar dezechilibrul de-a lungul filmului este cam deranjat. În mod îmbucurător, nu există deloc scene cu acte sexuale, deși sunt câteva scene scurte cu nuditate parțială. Coeficientul de înjurături și vulgarități este însă mare, și împreună cu contextul unei relații premaritale, împinge filmul în categoria "L". Dincolo de situațiile prezentate comic dar nu întotdeauna amuzante, există unele adevăruri universale despre relații; povestea nu are un final-clișeu.

Filmul conține mult limbaj vulgar și necizelat, nuditate parțială și o viziune permisivă asupra unei relații premaritale. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul L - adică limitat, respectiv film problematic chiar și pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, filmul fiind interzis pentru copiii sub 13 ani.