Roluri principale:Milla Jovovich
Gen:Acțiune, SF, Thriller
Durata:90
Rating:O (AP-13)
Producător:Screen Gems Inc.
Premiera în România:07.07.2006

"Ultraviolet" este un fel de remake, dar în registrul science-fiction, al filmului "Gloria" din 1980, regizat de John Cassavetes. Acum acțiunea se petrece la sfârșitul secolului XXI, când un virus a infectat o mare parte din omenire, ducând la apariția unei poliții medicale condusă de dictatorialul Daxus (Nick Chinlund), pornit să îi extermine pe toți "proscrișii" purtători de viruși pentru instalarea unei noi ordini mondiale.

În calea planurilor sale stă în Violet (Milla Jovovich), o femeie-mașină de ucis, mai teribilă decât Bruce Lee. Virusul, deși fatal, le dă celor "bolnavi" puteri supraomenești: forță, viteză și agilitate. Ea își poate schimba culoarea părului după bunul plac, ceea ce nu prea are legătură cu filmul sau cu virusul, ci poate cu faptul că actrița este imaginea L'Oreal. La începutul filmului, Violet ne avertizează că "trăiesc într-o lume care s-ar putea să îți fie greu să o înțelegi". La fel se poate spune despre tot filmul, care în cea mai mare parte constă din Jovovich luptându-se cu cei răi, protejându-l între timp pe un băiețel (Cameron Bright) care ar putea deține secretul vindecării.

Filmul conține o urmă de latură emoțională; ca Gena Rowlands în "Gloria", și Violet se leagă de băiat. Această conexiune sentimentală dintre ei reprezintă o oază în carnagiul filmului. Interesant, fortăreața guvernului autoritar are formă de cruce. Deși bine executat, secvențele de urmărire și luptele marțiale a la Matrix sunt plictisitoare. "Ultraviolet" se dovedește la final Ultraviolent, mult prea mult pentru un rating AP-13.

Filmul conține scene de acțiune cu multă violență, luptă armată, cu sabia, arderea unui trup, nuditate neexplicită și expresii necizelate. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu O - adică ofensator moral. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, filmul fiind interzis pentru copiii sub 13 ani.