Roluri principale:Kiefer Sutherland, James Belushi
Gen:Aventuri, Animație, Comedie, Familie
Durata:94
Rating:A-I (G)
Producător:C.O.R.E. Feature Animation
Premiera în România:16.06.2006

O trupă de animale de la grădina zoologică din New York scapă din captivitate pentru a se descoperi "În junglă". Dacă ideea vă sună familiar, pentru că a fost folosită anul trecut în "Madagascar", totuși noul film conține suficient umor nebun și antren pentru a-i atrage în special pe cei mici. În ambele filme liniștea de la zoo este spartă de o misiune de salvare. În acest caz trebuie recuperat Ryan (voce Greg Cipes), un leu trăind în umbra tatălui său, Samson (voce Kiefer Sutherland), atracția grădinii zoologice, care îi umple fiului său capul cu povești despre aventurile sale curajoase de pe când trăia liber. Ryan nu și-a părăsit nici măcar cușca vreodată, dar situația are să se remedieze...

Deprimat, Ryan caută să își dovedească inima de leu. Și are parte de mai mult decât se aștepta când se trezește într-o cutie cu destinația Africa. Samson pornește după fiu însoțit de veverița Benny (voce Jim Belushi), girafa Bridget (Janeane Garofalo), anaconda Larry (voice Richard Kind) și ursul koala Nigel (comedianul britanic Eddie Izzard). Ca în Madagascar haosul se dezlănțuie când trupa de salvare explorează jungla Manhattan-ului, înainte de îmbarcarea spre adevărata aventură. Ajunși în Africa, povestea ia o întorsătură neplăcută, eroii noștri ajungând prizonierii unei turme de bestii sălbatice, condusă de Kazar (voce William Shatner). Mai există momente negative precum când Samson mărturisește că nu este viteazul care pretindea a fi. Dar per total filmul este luminos și optimist.

În filmul regizat de Steve Williams personajele sunt mai puțin dezvoltate ca trăsături interioare, în comparație cu extraordinara realizare a trăsăturilor exterioare. Grafica realizată pe computer este excelentă, de la blana animalelor până la Manhattan sau jungla luxuriantă. Filmul nu este chiar ca "Lion King", dar temele perene - precum relația tată-fiu - nu lipsesc, adăugând încărcătură emoțională filmului. Unele dintre cele mai comice momente sunt asigurate de personaje secundare precum perechea de aligatori din canalele New York-ului, sau tribul de cameleoni ori pinguinii nebuni. Filmul nu prea are cum să devină un clasic Disney - nu are nici măcar un cântec memorabil -, dar pentru o zi de distracție cu familia este foarte bun.

Filmul conține unele scene care pot fi înfricoșătoare pentru cei foarte mici. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-I - adică audiență generală. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu G - adică tot audiență generală.