Regia:Michael Lembeck
Roluri principale:Tim Allen
Durata:105
Rating:A-I (G)
Producător:Walt Disney Pictures
Premiera în România:06.12.2002

Scott Calvin (Tim Allen) este Moș Crăciun de opt ani și este considerat a fi cel mai bun din câți Moși au fost vreodată. În filmul realizat cu opt ani înainte, Scott renunțase la viața nefericită pe care o avea pentru a deveni Moș Crăciun de la Polul Nord. Fosta lui soție Laura (Wendy Crewson) pare a fi fericită, recăsătorită fiind acum cu psihologul Neil Miller (Judge Reinhold). Aceștia cresc o fetiță (din căsnicia lor) și un băiat (din căsnicia cu Scott). Acesta are mari probleme la școală, în special pentru pasiunea lui de a desena pe pereții școlii.

Miza filmului este o cauză de contract care solicită ca Moș Crăciun să își caute o Crăciuniță. Scenariul nu este foarte inteligent, și face greu de crezut explicația dată de producători pentru pauza de opt ani dintre cele două filme: pentru a căuta un scenariu potrivit... Situația evoluează astfel: pentru a putea să plece să își caute o soție, Moș Crăciun are nefericita idee de a se clona. El crede că a lăsat lucrurile în siguranță, și părăsește Polul Nord. Dar clona sa devine rapid un dictator care amenință să strice pentru totdeauna și pentru toți Crăciunul.

Scott, întors acasă, este chemat pentru boacănele făcute de fiul său. Evident că aici apare povestea de dragoste. Școala este condusă de o femeie, Carol (Elizabeth Mitchell), de care Scott se îndrăgostește. Și invers. Magie, povești sentimentale despre copilărie și Crăciun, și concluzia finală că Moșul există, perpetuând minciuna. Desigur, nici un apropo despre adevărata semnificație, despre adevărata sărbătoare a Crăciunului. Scott reușește deci să își găsească Crăciunița, se întoarce la Polul Nord unde se va înfrunta cu clona cea rea, și în final totul este salvat. Adică Moș Crăciun salvează Crăciunul.

De la Disney în anul 2002 ne-am aștepta la efecte speciale extraordinare. Însă așa cum a fost realizat, la fel de bine putea fi realizat și cu zece ani în urmă. La Polul Nord mare parte din acțiune are loc într-un decor static al unei fabrici de jucării. Copiilor le va plăcea însă cel mai probabil filmul și vor rămâne în minte cu victoria Moșului bun asupra celui rău.

Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-I - adică audiență generală. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu G - adică tot audiență generală.