Failure to Launch

Regia:Tom Dey
Roluri principale:Matthew McConaughey, Sarah Jessica Parker
Durata:97
Producător:Paramount Pictures
Premiera în România:02.06.2006

Simpaticul Tripp (Matthew McConaughey) de 35 de ani pare a fi o partidă bună. Are însă o hibă: locuiește încă cu părinții săi. Și în clipa în care se află aceasta, domnișoarele cu care se întâlnește îl părăsesc - ce convenabil! -, permițându-i lui Tripp să ducă o viață fără angajamente pe termen lung. Dar această situație urmează să se schimbe atunci când părinții lui Tripp, Sue (Kathy Bates) și Al (Terry Bradshaw), angajează o "specialistă", Paula (Sarah Jessica Parker) care să se întâlnească "din întâmplare" cu fiul lor, și treptat să îl scoată din casă. Totul se poate rezolva, promite Paula, chiar și fără a recurge la sex.

Aceasta este premisa filmului "Cum să dai afară din casă un burlac de 30 de ani", un film romantic mai neobișnuit dar plăcut. Tripp nu este singurul care duce așa o viață. Prietenii lui, Ace (Justin Bartha) și Demo (Bradley Cooper), au același stil de viață. Paula are o sarcastică colegă de apartament pe nume Kit (Zooey Deschanel), o morocănoasă ciudată, înnebunită de sunetele păsărelelor de la fereastra ei. Acesta este unul dintre elementele tangențiale ale filmului care adaugă o nuanță drăgălașă - sau stranie - poveștii, depinde de punctul de vedere. Mai mult, Tripp pare a nu se avea bine cu natura, care îl bate de câte ori are ocazia, fie că se întâlnește cu veverițe, șopârle sau delfini.

Metodele Paulei par a funcționa până la un moment dat, când se ciocnește de două obstacole. Primul: se îndrăgostește cu adevărat de Tripp. A doilea: el se teme că ea ia relația prea în serios, așa că încearcă să omoare fiorul dragostei. Pe drum apar tot felul de complicații romantice, în special când prietenii lui Tripp descoperă adevăratele intenții ale Paulei. Filmul este plăcut, peste medie. Și dacă unele elemente sunt neverosimile, regizorul Tom Dey reușește să ofere un produs final de apreciat. Interpretările sunt plăcute, precum Parker cu grațiile ei, iar Bates și Bradshaw formează un cuplu credibil. McConaughey a radiat mai mult șarm în alte filme: vina probabil este a scenariului, care nu îi permite să se descătușeze. Deschanel, Bartha și Cooper aduc variații bine venite.

Tripp lucrând în marină avem parte de peisaje magnifice, existând și unele scene acvatice minunate. După cum am mai spus, Tripp era un afemeiat notoriu până s-a întâlnit cu Paula. Predictibil, Paula își încalcă regula "fără sex" atunci când situația cere măsuri "extreme". În plus pentru o comedie există cam multe expresii urâte. Apoi neconvenționalul Al nu dorește nimic mai mult decât o cameră în care să umble gol. Dar finalul filmului este unul moral, iar mesajul pe ansamblu este unul bun. Dacă puteți trece peste elementele dezagreabile amintite, filmul poate fi o ocazie de relaxare și distracție.

Filmul conține expresii necizelate, situații sexuale, nuditate masculină. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.