Regia:Michael Haneke
Roluri principale:Juliette Binoche, Daniel Auteuil
Gen:Dramă, Thriller
Durata:117
Producător:Les Films du Losange
Premiera în România:28.04.2006

Georges Laurent (Daniel Auteuil) este binecunoscuta gazdă a unui sofisticat program francez de televiziune despre artă și literatură. Este căsătorit cu Anne (Juliette Binoche), care de asemenea lucrează în lumea literară, ca editor. Au un fiu, Pierrot (Lester Makedonsky). Familia începe să primească de la un moment dat casete video învelite în hârtie cu desene ciudate. Vizionându-le, își dau seama că sunt supravegheați de ceva vreme, se pare din vecini. Într-o primă instanță Georges crede că este vreun spectator nemulțumit ce dorește să îi joace o farsă.

Casetele continuă însă să vină și sunt cu scene tot mai intime. Georges devine disperat. Și crede că știe autorul. Ar putea fi algerianul Majid (Maurice Benichou), pe care ar fi vrut să îl adopte părinții lui Georges, până când acesta, pe când era un băiețel, a sabotat planurile. Majid a fost trimis atunci la un orfelinat, iar Georges crede că acum a venit timpul răzbunării. Iată pe scurt povestea filmului care a avut mare succes în 2005 la Festivalul de Film de la Cannes. A câștigat premiul pentru regie (Michael Hanneke), premiul criticii și premiul juriului ecumenic. "Ascuns" este un film lent, obscur, cu acțiunea pe multe straturi. Ce este atât de special la el?

Filmul relevă artificialitatea cinematografiei: asemenea lumii literare și de televiziune din care fac parte Georges și Anne, și cinemaul este voyeurism. Intrăm în viețile fictive sau reale ale altora din perspectiva ascunsă și anonimă a scaunului pe care stăm. Regizorii caută mereu să îi ofere spectatorului primul loc, pentru a vedea bine acțiunea ce se desfășoară. În "Ascuns", Hanneke, care a scris și scenariul filmului, răstoarnă obișnuitul. Spectatorul nu mai știe cine se uită la cine. Spectatorul nu își găsește liniștea, iar perspectiva noastră asupra poveștii este compromisă. Cine este voyeur-ul ascuns din acest film? Noi suntem! Și tot privim acest film până la sfârșitul lui cu speranța că va fi altcineva.

Riscurile în acest film sunt multe și mari, dar după un început prea lent și unele scene foarte ciudate, Hanneke, Auteuil și Binoche o scot bine la capăt. Povestea ascunsă în trecutul lui Georges și Majid este fundalul unei drame mai largi despre adevăratul voyeur, și despre intențiile iubitoare sau răuvoitoare ale privirii cinematografice. Filmul nu va fi pe gustul tuturor, dar pentru cei care doresc un film inteligent și provocator, "Ascuns" este cel potrivit. Este unul din filmele în care reflectoarele sunt ațintite asupra celor care îl privesc.

Filmul conține câteva expresii vulgare, o blasfemie, două scene violente, o sinucidere, nuditate neexplicită. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.