Regia:Anand Tucker
Roluri principale:Steve Martin, Claire Danes, Jason Schwartzman
Gen:Comedie, Dramă, Romantic
Durata:104
Producător:Touchstone Pictures
Premiera în România:05.05.2006

"Fata de la magazin" nu este un film romantic. Poate părea chiar plictisitor, fiind fără prea multă acțiune; totul este dus pe umeri de puținii actori. Este o anti-invitație la cumpărături, și o invitație la a analiza lucruri ce nu se pot cumpăra: viața, iubirea. Include scene sexuale, dar dacă se poate trece peste acestea rămâne un film cerebral, pe alocuri distractiv.

Mirabelle (Claire Davis) a scăpat de acasă și speră să aibă succes ca artistă. Se mută la Los Angeles dar nu toate merg cum visează ea. Ziua vinde mănuși într-un magazin, iar noaptea pictează. Duce o viață singuratecă. Ray Porter (Steve Martin) este un bogătaș mai în etate, divorțat. Aflat în magazinul cu pricina, cumpără o pereche de mănuși de la Mirabelle pe care i le trimite apoi cadou, invitând-o la masă. De acolo, ea ajunge rapid goală în patul lui. Și în timp ce pentru Ray este doar una dintre multele sale aventuri, pentru Mirabelle relația poartă multe și profunde așteptări. Când aceste diferențe de viziune iasă la suprafață, Mirabelle se întoarce spre o mai veche iubire, Jeremy (Jason Schwartzman). Acesta s-a aflat într-un turneu, dar acum reintră în viața ei. Pe cine să îl aleagă totuși?

Steve Martin este cunoscut ca un comedian. Un foarte priceput comedian. Atât de bun încât este greu să îl iei în serios în acest film. Te aștepți dintr-un moment în altul să facă o poantă. Dar nu face. Steve Marin a scris romanul "The Shop Girl" în 2000, semnând acum scenariul filmului după carte, și producându-l. În film îl întruchipează pe Ray în mod foarte convingător. Ray vrea totul, dar după pofta sa. Este obișnuit să obțină ceea ce vrea. Davis joacă de asemenea minunat - un fel de Natalie Wood îmbinată cu Audrey Hepburn -, personajul ei fiind un fel de studiu de caz, un fluture ce scapă din cocon. Și interpretarea lui Jason Schwartzman merită apreciată.

Filmul conține unele expresii nepotrivite, nuditate parțială, situații sexuale, viziune permisivă despre sexul premarital și folosire de prezervative. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul L - adică limitat, respectiv film problematic chiar și pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.