Regia:James McTeigue
Roluri principale:Natalie Portman, Hugo Weaving
Gen:Acțiune, Dramă, SF, Thriller
Durata:132
Producător:Warner Bros.
Premiera în România:21.04.2006

Așa cum orice elev britanic, dacă nu și american, știe, data de 5 noiembrie comemorează ziua scandaloasă în care, în 1605, Guy Fawkes a intenționat să arunce în aer Parlamentul. El a dat greș și a fost executat. Însă anti-eroul mascat cunoscut doar ca "V" din filmul "V de la Vendetta" intenționează să ducă la îndeplinire intenția lui Fawkes. Aceasta este premisa acestui provocator thriller futurist.

V se opune unei tiranii moderne. Anglia se află sub un regim totalitar condus de Cancelarul Adam Sutler (John Hurt), care dă ordine de pe un imens monitor în timp ce prea aplecații lui consilieri - inspectorul șef Finch (Stephen Rea) și lacheul său Dominic (Rupert Graves), Dascomb (Ben Miles), șef cu propaganda, și Creedy (Tim Pigott-Smith), cap al poliției secrete - se dau peste cap să i le îndeplinească. Hugo Weaving este vocea lui V, care poartă o mască zâmbitoare a lui Guy Fawkes de-a lungul întregului film.

În ciuda faptelor lui violente, îl considerăm pe V mai mult "bun" decât "rău" la început, când vine în ajutorul lui Evey (Natalie Portman), angajată la British Television Network, atacată de bandele lui Sutler. Fiindu-i recunoscătoare lui V, ea îl însoțește în mansarda lui. Aflăm mai târziu că părinții fetei au plătit cu viața lor pentru activitățile lor disidente. De aceea când V este prins, Evey îl ajută să scape, acest act făcând din ea complicea lui.

Deși răzbunarea este, desigur, în mod categoric incompatibilă cu învățătura catolică, filmul arată că toate victimele lui V au înfăptuit cel puțin unele acțiuni atroce. V este, în esență, un Zorro sau Robin Hood tehnologizat. Nuanțele politice ale filmului sunt evidente; măsurile represive ale lui Sutler sunt doar "în numele securității naționale". Însă în ciuda poveștii de fundal, este foarte mult o lume fantastică. În ansamblu, "V de la Vendetta" este captivant, și tema lui privind responsabilitatea indivizilor de a se opune tiraniei - punând însă în discuție limitele morale ale opoziției - oferă un mesaj universal anti-dictatorial.

Filmul conține violență cu vărsare de sânge, o spânzurare, blasfemii, limbaj și expresii vulgar și necizelat, acțiuni cu lesbiane, un personaj homosexual, clerici anglicani corupți, o tentativă de viol, aluzii sexuale și consum de droguri. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul L - adică limitat, respectiv film problematic chiar și pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.