Regia:Spike Lee
Roluri principale:Denzel Washington, Clive Owen, Jodie Foster
Gen:Dramă, Thriller
Durata:129
Producător:Universal Pictures
Premiera în România:14.04.2006

Dacă v-au plăcut filmele din 1970 precum "După-amiază de câine" sau "Pirații din metro", atunci "Omul din interior" al lui Spike Lee este pentru Dvs. Printre multele vedete din acest film este și Denzel Washington în rolul lui Keith Frazier, un polițist detectiv din New York. Frazier și partenerul său, Bill Mitchell (Chiwetel Ejiofor), au o zi și o noapte de câine (apropo de filmul lui Sidney Lumet), datorită unui viclean jefuitor armat, Dalton Russell (Clive Owen), care încearcă să comită spargerea perfectă, care poate să fie motivată, sau nu, de banii din depozitul băncii.

Frazier este el însuși investigat pentru implicarea într-un scandal financiar ce îi compromite autoritatea în fața comandantului echipei SWAT (Willem Dafoe), care ar prefera să tragă cu armele decât să aștepte negocierile. Încercările de dezamorsare a situației sunt și mai mult complicate de apariția unei avocate ultra-calme și imorale, Madeline White (Jodie Foster) - care pare a avea primăria la picioare - angajată de fondatorul băncii, Arthur Case (Christopher Plummer), pentru a se asigura că un secret incriminator rămâne îngropat unde trebuie. Inteligent scris și cu doza potrivită de umor, filmul se evidențiază între cele ale genului, rezultând o producție ce merită vizionată. Dar aceasta nu înseamnă că nu ar exista scăderi. Sunt prea multe sfârșituri false, iar finalul (adevărat) este într-o notă morală ambiguă. Dar jocul de-a șoarecele și pisica este antrenant.

Cu distribuția de înaltă clasă, "Omul din interior" este cu siguranță cel mai bun film de până acum al lui Lee. Tematic nu este atât o îndepărtare de ce a mai făcut, cât o schimbare a atenției: filmul acesta conține mai multă dramă decât discursuri. Lee continuă să exploreze problemele rasiale și corupția, trecând în revistă o serie largă de aspecte. Prestațiile actoricești sunt solide, dar filmul nu scoate ce este mai bun din actori (de exemplu din Jodie Foster). Ca de obicei greutatea filmului stă pe jocul lui Washington. Un rol foarte bun face și Owen, deși cel mai mult îl vedem în spatele unor sticle fumurii și al măștii de pe fața sa.

"Omul din interior" atinge probleme etice privind integritatea personală atunci când se fac compromisuri cu păcatul. Poți oare, se întreabă un personal al filmului, "să îți îneci păcatele într-o mare de lucruri bune?" În film însă lipsește o pocăință sinceră. Lee își rezervă criticismul pentru bogătași precum Case, neglijând faptul că corupția infectează mai larg societatea. În final și Case și Frazier își vând sufletele, lăsându-l pe Russel să fie vocea "conștiinței".

Filmul conține violență, inclusiv din jocuri video, limbaj necizelat, o execuție, ceva umor sexual și expresii rasiste. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul L - adică limitat, respectiv film problematic chiar și pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.