Regia:John Whitesell
Roluri principale:Martin Lawrence
Gen:Aventuri, Comedie
Durata:99
Producător:20th Century Fox
Premiera în România:14.04.2006

Martin Lawrence revine în rochii corpolente în comedia nu prea comedie "Acasă la Coana Mare 2". Continuarea cu agentul FBI deghizat în Hattie Mae Pierce, Coana Mare, este un fel de amestec între "Bona de la forțele speciale" și "Mrs. Doubtfire". Lawrence își reia rolul, doar că acum este retras din acțiune, oferind în schimb demonstrații copiilor despre serviciile FBI. Între timp acasă, el așteaptă un copil cu soția sa Sherrie (Nia Long).

Acțiunea se declanșează când este ucis fostul său partener și mentor în același timp. Malcolm se hotărăște să investigheze crima, infiltrându-se ca dădacă pentru cei trei copii ai unui programator, Tom Fuller (Mark Moses), care se pare că ar întreprinde acțiuni ce pot compromite securitatea națională. Malcolm trebuie să își vadă de propria familie, iar Coana Mare de anchetă, dar între timp Malcolm-Coana Mare se ocupă și de familia problematică a lui Fuller, dând sfaturi despre întâlnirile amoroase rebelei fiice Molly (Kat Dennings); făcând coreografie cu mai micuța Carrie (Chloe Grace Moretz); și făcându-l pe auto-distructivul Andrew să spună primele lui cuvinte (evident: "Coana Mare"). În timpul unei discuții intime cu Molly, Coana Mare îi vorbește despre dinamica relațiilor dintre băieți și fete, care este aceeași ca pe vremea ei (lui). "Scenariul s-a schimbat, dar jocul este același" - lucru valabil și pentru film.

Regizat de John Whitesell, și continuarea are același umor de un gust îndoielnic precum originalul din 2000. Și deși Lawrence oferă un rol plăcut, poantele lui Coana Mare sunt... îmbătrânite. Sunt câteva momente în film ce fac greu de explicat cum de ratingul este doar AP-13. Tema valorilor familiale este din păcate spălăcită de aceste scene dubioase moral. Să sperăm că Coana Mare se va pensiona.

Filmul conține violență comică, afișare de arme, umor sexual, aluzii sexuale, referințe la droguri, dansuri lascive și expresii necizelate. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.