Regia:Woody Allen
Roluri principale:Scarlett Johansson, Jonathan Rhys-Meyers
Gen:Dramă, Thriller
Durata:124
Producător:BBC Films
Premiera în România:24.03.2006

Dacă nu i-ați vedea numele în generic probabil nu ați ghici niciodată că această foarte britanică și foarte serioasă poveste despre adulter este lucrarea scenaristului și regizorului Woody Allen. Dar prin "serioasă" nu dorim să spunem că filmul este plictisitor, căci dimpotrivă "Match Point" este o foarte captivantă poveste cu teme morale.

Acțiunea se petrece în Londra. Îl cunoaștem pe tânărul Chris (Jonathan Rhys Meyers), fost instructor de tenis, dornic să urce pe scara socială, care se împrietenește cu unul dintre clienții săi, influentul Tom Hewett (Matthew Goode). Acesta îl invită pe Chris, căruia îi place opera, să vină la un spectacol alături de părinții săi, Alec și Eleanor (Brian Cox și Penelope Wilton) și sora sa Chloe (Emily Mortimer). Este una din seria de scene din opere, ce oferă ocazia intrării în film, sonor, a lui Enrico Caruso. Chloe se împrietenește cu Chris în scurt timp, dar când acesta o întâlnește pe prietena lui Tom, frumoasa americancă Nola (Scarlett Johansson), ce dorește să fie actriță, planurile se schimbă. Nola, inconștientă de efectul ei asupra bărbaților, face tot ce poate să se opună avansurilor lui Chris. Într-un final Chris și Chloe se căsătoresc - iar Chris avansează în scara ierarhică a afacerii conduse de socrul său -, în timp ce Tom se desparte de Nola. Timpul trece, dar Chris nu o poate uita pe Nola, intrând într-o relație adulteră cu ea, relație ce va cunoaște niște momente de întorsătură.

După câteva nereușite, Woody Allen este în formă maximă cu această dramă psihologică superb jucată, ce trage diferite semnale de alarmă, deși filmul prezintă un univers guvernat nu de Dumnezeu ci de norocul chior - o temă ce se recunoaște și în alte filme ale lui Allen. Această viziune nu scade din mesajul puternic moral al filmului. Filmând în Anglia, cu o echipă de actori predominant britanici, Allen a reușit cea mai bună operă a ultimilor săi ani. Meyers, care l-a interpretat pe Elvis Presley într-un film de televiziune din 2005 al CBS, oferă un personaj care din mai multe puncte de vedere amintește de Montgomery Clift din filmul "Un loc sub soare" (1951). Mortimer este credibilă în rol iar Johannson impresionează din nou cu cea mai matură interpretare a ei de până acum. Datorită unor surprize din desfășurarea filmului, cu cât știți mai puțin dinainte, cu atât mai bine. Este suficient însă să spunem că "Match Point" este una dintre cele mai bune drame ale anului.

Filmul conține câteva întâlniri sexuale discret filmate, fără nuditate, tema adulterului, câteva cuvinte necizelate, câteva secvențe cu violențe dar din nou discret filmate, o discuție despre avort și prezintă o viziune nihilistă asupra lumii. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.